Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica spada... Będzie rok później?

Główne zdjęcie
Plany budowy dróg zgodnie z "nowym" PBDK na lata 2015-2023 (z perspektywą do 2025 r.) (mapa z sierpnia 2015 r.)

Rząd przedstawił najnowszą wersję projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W stosunku do poprzedniej wersji programu łomżyński odcinek Via Baltica spadł z 19 na 25 miejsce, a jej budowę opóźniono o rok. Do listy priorytetów dopisano natomiast „białostocką” S19. Ostateczne przyjecie dokumentu planowane jest we wrześniu 2015 r.

Plany budowy dróg zgodnie z "starym" PBDK na lata 2015-2023 (mapa z listopada 2014 r.)
Plany budowy dróg zgodnie z "starym" PBDK na lata 2015-2023 (mapa z listopada 2014 r.)

Prace nad projektem nowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) trwają od ponad roku. Pierwszą wersje dokumentu opublikowano w listopadzie ubiegłego roku. Teraz jest już w końcowym etapie prac.
- Kolejnym etapem będzie rozpatrzenie dokumentu przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego na najbliższym posiedzeniu – 27 sierpnia 2015 r. Przyjęcie nowego programu drogowego przez rząd jest planowane we wrześniu 2015 r. - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Okazuje się, że w trakcie prac dokument znacząco zmieniono. Zmiany dotyczą także listy zadań inwestycyjnych stanowiącej załącznik nr 1 do Programu. W dalszym ciągu na niej jest „łomżyńska” Via Baltica czyli nowa droga ekspresowa S61 od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę, Ełk, Suwałki do granicy z Litwą w Budzisku.
Jej budowa w Programie podzielona jest na dwa odcinki: od granicy z Litwą do istniejącej już obwodnicy Augustowa i od niej do Ostrowi Mazowieckiej (wraz z obwodnica Łomży). Pierwszy z tych odcinków jest na 24, a drugi na 25 miejscu listy wobec odpowiednio 18 i 19 miejsca w pierwotnej wersji dokumentu.
Nieco zmieniają się także lata realizacji drogi – inwestycje mają zacząć się rok później niż czyli odpowiednio w 2016 i 2017 roku i zakończyć w 2021 roku.
W stosunku do starej wersji dokumentu z nowej usunięto szacowane koszty inwestycji i harmonogram rocznych wydatków.

Ciekawostką ogólną jest to, że o ile w pierwotnej wersji dokumentu łączne koszty inwestycji drogowych w programie szacowano na ponad 141 miliardów złotych, to teraz – przy rozszerzeniu listy inwestycji – wynoszą one – tylko 107 mld zł.

Dopisana do listy priorytetowych inwestycji białostocka S19 jest około 40 miejsca z terminem realizacji do 2025 roku.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę