Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Wiadukt czy skrzyżowanie? Co dalej z petycjami mieszkańców?

Główne zdjęcie
Wojciech Borzuchowski, dyrektor Oddziału Białystok GDDKiA

„Ja osobiście, mając wizję i znając układ komunikacyjny tego obszaru uznaję, że wniosek ma swoje uzasadnienie” - mówi Wojciech Borzuchowski. Dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA pytany o możliwość zmiany projektowanego wiaduktu nad DK64 na skrzyżowanie jednopoziomowe. Dla dyrekcji to jednak kłopotliwa zmiana kontraktu.

Na początku września pisaliśmy o petycji przedsiębiorców i samorządowców z terenu gmin Piątnica i Jedwabne w sprawie bezpośredniego zjazdu z drogi Piątnica – Jeziorko (DW668) na nowobudowany łącznik DK64 z S61. Brak możliwości zjechania z drogi wojewódzkiej na krajową w tym miejscu, po otwarciu, może znacznie utrudnić życie w Piątnicy, Rządkowie, Elżbiecinie, Cydzynie czy Budach Czarnockich. Przyjęte obecnie rozwiązanie infrastrukturalne sprawi, że ciężarówki firm ulokowanych w rejonie Jeziorka czy Jedwabnego, a dziennie może ich być kilkaset, nie będą miały bezpośredniego wjazdu w sieć dróg krajowych, więc będą jeździć przez wymienione miejscowości. Zamiast bezpieczniej, zrobi się  tam niebezpiecznie. 

Ostatnio do postulatów przyłączyli się mieszkańcy wspomnianych miejscowości. W pismach podpisanych przez sołtysów: Cydzyna, Rządkowa, Elżbiecina i Bud Czarnockich, a przesłanych do dyrektora Pawła Woźniaka z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie i do Wojciecha Borzuchowskiego, dyrektora białostockiego oddziału przypominają, że ich miejscowości mają wąskie uliczki, które nie są przystosowane do wzmożonego ruchu.

Wczoraj, 25. września do apelu przystąpili radni Gminy Piątnica. 

Dyrektor Borzuchowski rozumie i nie mówi nie 

- Szkoda, że taki wniosek nie pojawił się 2 lata temu, kiedy można było to jeszcze na etapie złożenia wniosku ZRID uwzględnić – mówi Wojciech Borzuchowski dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA. Tłumaczy, że teraz proces kontraktowo jest dość kłopotliwy i skomplikowany, ponieważ automatycznie wpływa na czas ukończenia, na koszty i wymaga ZRID-ów zamiennych.

Obiecuje pochylić się nad petycją i sprawdzić na ile jest szansa przychylenia się do tego wniosku. „Jest to trudne, nie mówię nie. Na pewno będziemy to rozpatrywać” – tłumaczy. „Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będziemy chcieli zrobić takie spotkanie, na którym omówilibyśmy merytoryczne kwestie ewentualnych możliwości, jak również ryzyk, ale też problemów, które to generuje”. 

Deklaruje jednak, że „na pewno potraktujemy to poważnie, bo ja osobiście, mając wizję i znając układ komunikacyjny tego obszaru uznaję, że wniosek ma swoje uzasadnienie. Jest tylko kwestia na ile uda nam się rozpatrzyć go pozytywnie w sposób najmniej toksyczny dla kontraktu”. 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę