Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@
BIP Moodle Okręgowa Komisja Egzaminacyjna Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek Rozwoju Edukacji Biblioteka Pedagogiczna w Łomży Kuratorium Oświaty w Białymstoku UM Łomża Miejska Biblioteka Pupliczna

Sonda

Wszystkich głosów 5911

Czy potrzebne są w szkole dni kultury uczniowskiej.


I miejsce - sukces uczniów z kl. II TA

W dniu 29.10.2009 r. nasi uczniowie Adriana Samełko, Anna Żebrowskiej i Patryk Kokosiński uczestniczyli w III etapie Ogólnopolskiego Konkursu Debat o Gospodarowaniu „AD REM” i zajęli I miejsce w zawodach regionalnych w Olsztynie. Tym samym zakwalifikowali się do IV etapu (finał ogólnopolski) i wraz z 7 najlepszymi zespołami z kraju będą rywalizować podczas trzydniowych rozgrywek debatowych w Warszawie.

 

Organizatorem konkursy „AD REM” jest Ministerstwo Skarbu Państwa oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Do głównych celów konkursu należą:

  • poszerzanie wiedzy na temat własności, prywatyzacji, gospodarki
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole
  • prezentowanie swojego stanowiska
  • formułowanie wniosków

Zadaniem naszego zespołu w III etapie konkursu było obrona tezy - „Sprzedaż akcji na giełdzie, to najkorzystniejsza metoda prywatyzacji spółek skarbu państwa w dobie kryzysu”

Nasi uczniowie bronili tezę wspierając się argumentami:

  • sprzedaż spółek Skarbu Państwa minimalizuje ryzyko nadużyć podczas prywatyzacji
  • korzyści dla prywatyzowanej spółki związane z wejściem na giełdę, czyli dostęp do nowych źródeł kapitału, wzrost wiarygodności firmy, lepszy „efekt marketingowy”
  • korzyści zewnętrzne (ekonomiczne) z prywatyzacji poprzez giełdę tzn. że prywatyzacja przeprowadzona tą metodą przynosi korzyści nie tylko uczestnikom rynku kapitałowego, ale i całej gospodarce i w prywatyzacji tej może wziąć udział każdy obywatel.

W.w argumenty zostały poparte licznymi dowodami potwierdzającymi słuszność bronionej tezy.

Zespół sędziowski oceniający debaty stwierdził, że nasi uczniowie najlepiej uzasadnili tezę, ponieważ zastosowali najbardziej skuteczną argumentację, przedstawili prawidłowe dowody zachowując przy tym odpowiednią formę organizacji wypowiedzi.

W przygotowaniu uczniów do III etapu konkursu „AD REM” pomocą służyli następujący nauczyciele:  Halina Grużewska,  Krystyna Marusiak  i  Michał Bąkowski.

Gratulujemy zwycięzcom i życzymy powodzenia w ogólnopolskiej debacie finałowej.

 

Opracowała     K. Marusiak

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Aneta Wiktorzak
cz, 05 listopada 2009 14:52
Data ostatniej edycji: cz, 02 kwietnia 2015 07:31:05

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę