Via Baltica na „krótkiej liście”
Budowa S61 jest jednym z priorytetów Polski w nowej perspektywie finansowej. Mówił o tym Zbigniew Rynasiewicz wiceminister transportu we wstępie do debaty „Dokąd dojedziemy? Wizja infrastruktury drogowej w Polsce w roku 2020. Inwestycje w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020. Oczekiwania i realia.” - S61 został wymieniona przez ministra na krótkiej liście sześciu dróg priorytetowych. Minister mówił też, że priorytetami będą też wąskie gardła, jakimi są obwodnice miast – relacjonuje Cezary Kisiel szef komitetu obrony obwodnicy Łomży, który przysłuchiwał się debacie.
Debata zorganizowana przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyła się w ramach trwających w Warszawie XI Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego, Kolejowego oraz Zarządzania Ruchem Infrastruktura. W debacie „Dokąd dojedziemy?...” uczestniczyli najwyżsi urzędnicy z GDDKA wraz z jej dyrektorem, i przede wszystkim wykonawcy dróg, w tym prezesi największych firm projektowych i budowlanych.
- Na wstępie wiceminister Zbigniew Rynasiewicz mówiąc o priorytetach budowy dróg wymienił dokładnie sześć dróg: 6, 7, 8, 17, 19 i 61 wskazując, że mają być one budowane w nowej perspektywie unijnej, czyli w latach 2014-2020 – relacjonuje Cezary Kisiel. - Ja z tej deklaracji jestem bardzo zadowolony, jeśli wiceminister transportu publicznie wymienia na krótkiej liście biegnącą przez Łomżę S61 to chyba jest szansa na jej zakontraktowanie.
Podobnie zadowolenie z miejsca Via Baltica na ministerialnej liście wyraża także poseł Lech Kołakowski, który także na chwilę pojawił się na tej debacie. Obaj uczestnicy z Łomży podkreślają, że niestety podczas debaty nie było możliwości dopytania wiceministra o Via Baltica i planowaną w jej ciągu obwodnicę Łomży.