Rozpoczynają prace nad Via Baltica od Szczuczyna do Augustowa
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie niedawno podpisał decyzję określającą uwarunkowania środowiskowe dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi S61 Szczuczyna do miejscowości Raczki, gdzie kończy się zbudowana już obwodnica Augustowa, a generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie wyłania już firmę, która ma opracować koncepcję programową tego odcinaka Via Baltica. Łącznie ten fragment ekspresówki ma mieć długość 63 km.
Zgodnie z decyzją RDOŚ Olsztyn Via Baltica na odcinku od Szczuczyna do Raczek ma przebiegać w wariancie 4 z przebiegiem drogi krajowej nr 16 pomiędzy węzłami: Ełk Północ a Ełk Wschód wg. wariantu 3 oraz węzłem Wysokie w km 44+410 zamiast węzła Kalinowo w km 49+130.
GDDKiA zlecając opracowanie koncepcji programowej ten odcinek S61 podzieliła na trzy zadania. Zadanie nr 1 obejmuje odcinek od Szczuczyna do węzła Ełk Południe o długości ok. 23,0 km, zadanie nr 2 - odcinek węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie o długości ok. 21 km (wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. 3,6 km), zadanie nr 3 to odcinek węzeł Wysokie - Raczki o długości ok. 19 km.
W przetargu najniższą ofertę w wysokości 6 268 080,00 zł złożyła firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o., która opracowuje już koncepcję programową dla odcinka Via Baltica stanowiącego część obdownicy Łomży (od węzła „Łomża Zachód” (z węzłem) na skrzyżowaniu z drogą na Ostrołękę po znajdujący się w Kisielnicy węzeł „Kolno” (bez węzła) wraz z łącznikiem do drogi na Jeżewo stanowiącym swoistą północą obwodnicę Piątnicy w ciągu dk 64).
Przypomnijmy, że odcinek Via Baltica od Szczuczyna do Raczek ma być budowany przy wsparciu środkami unijnymi z zarządzanego przez Komisję Europejską programu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility). Zgodnie z zapisami w nowym Programie Budowy Dróg Krajowych droga ma być wybudowana do końca 2021 roku.