SUKCES EKONOMIKA – III MIEJSCE W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE AD REM
Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Debat o Gospodarowaniu AD REM jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości pod patronatem Ministra Skarbu Państwa - Aleksandra Grada. Do konkursu zgłosiło się 79,5 tysiąca uczniów z 904 szkół z całej Polski. Konkurs odbywał się w czterech etapach (etap I - szkolny, etap II – międzyszkolny, etap III – regionalny, etap IV – finał). Uczniowie klasy IITA: Adriana Samełko, Anna Żebrowska i Patryk Kokosiński po zajęciu I miejsca w III- etapie (regionalnym) w Olsztynie odnieśli kolejny sukces. W dniach 24-26 listopada b.r. w Warszawie odbył się finał ogólnopolski - etap IV AD REM, w którym pasjonujący bój na argumenty toczyło 9 najlepszych zespołów w kraju.
Po debatach eliminacyjnych nasi uczniowie zakwalifikowali się do półfinału czyli grona czterech najlepszych zespołów t.j: III LO z Gdyni, Zespół Szkół Sióstr Nazaretanek – LO z Kielc i ZSEiO NR 6 w Łomży i II LO z Tomaszowa Mazowieckiego. Dwie debaty rundy półfinałowej wyłoniły finalistów Konkursu t.j I miejsce LO z Kielc i II miejsce II LO z Tomaszowa Mazowieckiego. Nasz zespół w potyczce na argumenty uległ w półfinale drużynie reprezentującej II LO z Tomaszowa Mazowieckiego, czyli zadowolił się III miejscem egzekwio z III LO w Gdyni. Tytuł Laureata Konkursu otrzymał zespół LO z Kielc, gdyż uzasadnił tezę za pomocą mocniejszych argumentów. A teza debaty tegorocznej edycji konkursu AD REM brzmiała „ Sprzedaż akcji na giełdzie to najkorzystniejsza metoda prywatyzacji spółek Skarbu Państwa w dobie kryzysu”. Naszymi finalistami godnie reprezentującymi wizerunek „Ekonomika” opiekowała się p. prof. Krystyna Marusiak pod względem organizacyjnym, metodycznym i merytorycznym. Myślę, że udział moich uczniów w Ogólnopolskim Konkursie Debat o Gospodarowaniu zapewnił im przeżycie wielkiej przygody, która zaangażowała ich intelektualnie i emocjonalnie. W mojej ocenie debata to jedna z ciekawszych metod nauczania, która rozwija umiejętności niezbędne na studiach i w dorosłym życiu. Uczy korzystania z różnych źródeł informacji zarządzania wiedzą, prezentacji swojego stanowiska, obrony własnego zdania, analizowania i weryfikowania poglądów swoich i innych oraz stosowania zasad prowadzenia dyskusji.
Uważam, że warto zachęcać uczniów do brania udziału w tego typu konkursach, gdyż stwarzają one okazję do współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności.
Gratulujemy finalistom i życzymy dalszych sukcesów.
Opracowała p. Krystyna Marusi