Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Impuls dla biznesu łomżyńskich przedsiębiorców

Do hotelu Belfort w Piątnicy przybyło ponad 60 przedsiębiorców różnych branż z Łomży i b. Łomżyńskiego, aby uczestniczyć w konferencji „Innowacyjność i nowoczesne technologie w biznesie”, którą zorganizował dziennik o tematyce gospodarczej „Puls Biznesu” wspólnie z firmami: Kredyt Bank i T-Mobile.

Seminarium w Belforcie (d. Baranowski) odbyło się w ramach cyklu Akademii Przedsiębiorcy, którym redakcja objęła już 50 miast w Polsce. W naszym makroregionie ekspertów zaprosiły, m.in., Łomża, Ostrołęka, Siedlce, Białystok, Suwałki i Olsztyn.  
- Naszym głównym zadaniem jest dostarczyć przedsiębiorcom energii i wiedzy, jak pozyskiwać środki finansowe przez ich firmy, aby nie zostały w tyle rozwijającej się Unii Europejskiej – wyjaśnia Magdalena Wojno z działu projektów poświęconego problematyce gospodarczej cenionego dziennika „Puls Biznesu”, organizatora spotkania, na które złożyły się: panel dyskusyjny, wykłady i prezentacje oraz konsultacje indywidualne z ekspertami i dyskusje szczegółowe między przedsiębiorcami przy kawie.
Podczas panelu przedstawiono główne założenia Akademii Przedsiębiorcy, która stanowi forum wymiany doświadczeń ludzi z różnych sektorów gospodarki ze specjalistami i daje możliwość nawiązania osobistych kontaktów. Panel był okazją do zadawania pytań z sali, dotyczących - na przykład - pozyskiwania dotacji na zakup wartych kilka milionów euro linii technologicznych do produkcji domów drewnianych, sposobów jak spółdzielnia mieszkaniowa może wystąpić o dotacje na modernizację systemu ciepłowniczego, bazującego na bateriach słonecznych, czy zakupu ze wsparciem unijnym za kilkadziesiąt tysięcy euro maszyn i narzędzi do konserwacji obiektów zabytkowych.
- Obecnie dużo się mówi w mediach o kryzysie, ale to jest raczej spowolnienie, a nie właściwy kryzys – twierdzi jeden z ekspertów Dariusz Kucharczyk z zespołu ds. funduszy unijnych i współpracy z instytucjami publicznymi departamentu rozwoju produktów kredytowych Kredyt Bank w Warszawie. - Wyczuwalne już są postawy wyczekiwania przedsiębiorców, wstrzymujących nakłady na inwestycje, a to może być samospełniające się złe proroctwo.
W tym, że „teraz wszyscy są przyczajeni” ekspert widzi szansę dla odważnych i pomysłowych, bo rozluźnia się konkurencja na rynku i powstaje luka na wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
Zapewniał, że o ile mogą pojawiać się trudności w finansowaniu przedsięwzięć za kilkadziesiąt czy kilkaset milionów euro, to w Polsce tzw. kryzys nie dotknął sektora małych i średnich firm, dla których wciąż znajdujue się wiele form sięgnięcia do unijnej kasy. Jedną z nich jest, na przykład, kredyt technologiczny z dopłatą unijną do nawet 70 procent kosztów całego przedsięwzięcia.
Eksperci podczas seminarium kładli akcent na innowacyjność, zwracając uwagę, że w perspektywie roku 2020. w stosunku do okresu poakcesyjnego coraz mniejszy wpływ na dynamikę i rozwój gospodarki w naszym kraju będą mieć: dość niskie koszty produkcji, tania siła robocza czy dogodne położenie geograficzne. Ubolewali, że w Europie średnio już 46 procent firm postawiło na innowacje i nowe technologie, gdy w Polsce zaledwie 26 procent, a w kojarzonej z zacofaniem gospodarczym Rumunii – aż 24.
Ciekawe nowinki w telekomunikacji przedstawił Szymon Gajerski z biura marketingu i sprzedaży T-Mobile. Zaprezentował bardziej zaawansowane usługi niż telefonia komórkowa: przeniesienie telefonów stacjonarnych z urządzeń kablowych na cyfrowe i zastąpienie tradycyjnych central w firmach tzw. wirtualnymi na platformie operatora.
Uczestnicy Akademii Przedsiębiorcy „Pulsu Biznesu”, m.in., łomżyniacy: fotograf Sławomir Klimczuk, budowlaniec Andrzej Wszeborowski i hurtownik Maciej Standziak oraz producent odzieży Krzysztof Korzeb z Kolna, byli raczej zadowoleni z takiej swobodnej formuły seminarium. Tłumaczyli, że zjawili się na nim, aby zorientować się w aktualnych warunkach ubiegania się o unijne dotacje, wymienić uwagi i nawiązać kontakty z ekspertami oraz kolegami biznesmenami. I to nie tylko ze swojej branży.

Mirosław R. Derewońko


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę