Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 24 grudnia 2024 napisz DONOS@

WPŁYW USZKODZENIA SŁUCHU NA ROZUMIENIE I ROZWÓJ MOWY

Zbigniew Biernacki pt, 02 listopada 2007 17:22

Rozwój mowy dziecka niesłyszącego zależy od: • Wieku w którym nastąpiła utrata słuchu; • Stopnia uszkodzenia słuchu; • Momentu w którym została wykryta wada słuchu; • Momentu w którym dziecko zaczęło nosić aparaty słuchowe; • Czasu w którym rozpoczęta została efektywna rehabilitacja słuchu i mowy; • Współwystępowania innych wad; • Poziomu rozwoju intelektualnego dziecka; • Poziomu pamięci słuchowej; • Kultury językowej środowiska wychowawczego; • Przygotowania rodziców do świadomego kształtowania mowy dziecka, ich umiejętności i chęci współpracy ze specjalistami.

ROLA ŚRODOWISKA RODZINNEGO

Zbigniew Biernacki nie, 27 maja 2007 20:11

ROLA ŚRODOWISKA RODZINNEGO W PROCESIE REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE Pierwszymi osobami, z którymi dziecko tuż po urodzeniu ma kontakt – są rodzice. To oni dbają o rozwój dziecka w szerokim znaczeniu (zarówno w sensie fizycznym jak i psychicznym) i to od nich zależy, jak tym dzieckiem pokierują. Warunkiem skutecznego wychowania w rodzinie jest prawidłowa struktura rodziny, w tym jedność i spoistość związku małżeńskiego. Silna więź uczuciowa łącząca członków rodziny, najpierw samych małżonków, a następnie także rodziców i dzieci – zapewnia prawidłowy rozwój dziecka. Bez tej więzi struktura rodziny jest słaba.

Scenariusz wykładu dla rodziców

Zbigniew Biernacki pt, 20 kwietnia 2007 19:12

Temat: Rodzina dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Cel: przedstawienie form pomocy psychologiczno-pedagogicznych dla rodziców dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Metody: plansze. Przebieg zajęć: 1. Przedstawienie rodzicom teoretycznego schematu faz życia rodziny, w której pojawił się problem niepełnosprawności; 2. Zapoznanie słuchaczy z teorią postaw rodzicielskich; 3. Przedstawienie wybranych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: a) Stowarzyszenia jako grupy wsparcia dla rodziców; b) Elementy biblioterapii; 4. Dyskusja

„RODZINA I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W RODZINIE”

Zbigniew Biernacki cz, 14 grudnia 2006 08:26

Czy trudno jest dziś wychowywać...?

Zbigniew Biernacki pon, 11 grudnia 2006 09:25

Na pytanie: czy trudno dziś wychowywać? – każdy z nas odpowie twierdząco. Współczesna pedagogika dotknięta jest poważnym kryzysem. Pedagodzy najczęściej zdają sobie z tego sprawę, ale uciekają często do niemiarodajnych wobec zagrożenia profilaktyk

« · 1 · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę