Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

Decyzja środowiskowa na obwodnicę Łomży za rok... z haczykiem

Główne zdjęcie
Harmonogram budowy Via Baltica i obwodnicy Łomży. (Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.))

Ministerstwo Infrastruktury i Transportu spodziewa się, że decyzja środowiskowa na obwodnicę Łomży będzie wydana w pierwszym kwartale 2015 roku. Taka data została zapisana w najnowszej wersji Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.). Ten sam dokument zakłada, że obwodnica i cała Via Baltica będą zbudowane w tej perspektywie finansowej pod warunkiem, że większość środków na budowę drogi wyłoży Unia Europejska.

Lista polskich projektów drogowych do zarządzanego z Brukseli unijnego programu „Łącząc Europę” (Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.))
Lista polskich projektów drogowych do zarządzanego z Brukseli unijnego programu „Łącząc Europę” (Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.))

Nowa data wydania decyzji środowiskowej obwodnicy Łomży 1Q 2015r. (pierwotnie zakładano, że decyzja środowiskowa na Via Baltica, obejmująca także obwodnicę Łomży, będzie wydana w pierwszym kwartale 2013 roku) to nie jedyna zmiana dotycząca „łomżyńskiej Via Baltica” (od Ostrowi po obwodnicę Augustowa) w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.). Mimo opóźnień w uzyskaniu decyzji środowiskowej Ministerstwo nie zakłada opóźnienia w rozpoczęciu realizacji obwodnicy Łomży rozumianego jako data ogłoszenia pierwszego przetargu na wyłonienie wykonawcy, który planowany jest na trzeci kwartał 2016 roku. 

Via Baltica za Euro
W nowej wersji dokumentu implementacyjnego SRT 2020 w stosunku do czerwcowej wersji o ponad 300 milionów złotych ograniczono koszty budowy Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po obwodnicę Augustowa. Teraz budowa tej drogi szacowana jest na nieco ponad 5,5 mld zł. Pieniądze w większości mają pochodzić z funduszy unijnych, przy czym w nowej wersji dokumentu Via Baltica widnieje jako inwestycja w całości zgłoszona do realizacji w ramach zarządzanego z Brukseli unijnego programu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility). Póki co „łomżyński” odcinek Via Baltica jest na liście rezerwowej polskich projektów drogowych do CEF. 
Warto jednak zauważyć, że już wcześniej droga znalazła się wysoko na liście dużych projektów Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, więc teoretycznie mógłby zostać zrealizowany przy wsparciu unijną dotacją z tego źródła.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę