Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Atrakcyjność inwestycyjna prawie żadna

Główne zdjęcie
Przygotowania pod tereny inwestycyjne, Łomża

Województwo podlaskie i „podregion łomżyński” nie są atrakcyjne dla inwestorów. Tak wynika z opracowanego przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową oraz Fundację Konrada Adenauera rankingu „Atrakcyjności inwestycyjnej województw i podregionów Polski w 2010 r.” Województwo podlaskie znalazło się na ostatnim miejscu wśród województw pod względem atrakcyjności inwestycyjnej, a „podregion łomżyński” - sięgający od Kolna aż po Hajnówkę - znalazł się w gronie 10 (z 54) podregionów o najsłabszej atrakcyjności zarówno dla działalności przemysłowej jak i usługowej czy zaawansowanej technologicznie.

Raport – jak podają autorzy - jest szóstym z rzędu opracowaniem, którego celem jest określenie różnic w atrakcyjności inwestycyjnej województw i podregionów. Atrakcyjności inwestycyjna jest rozumiana, jako zdolność skłonienia do inwestycji, poprzez oferowanie kombinacji korzyści lokalizacji możliwych do osiągnięcia w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej.
Województwa i regiony oceniano stosując następujące kryteria: dostępność transportowa, koszty pracy, wielkość i jakość zasobów pracy, chłonność rynku zbytu, poziom rozwoju infrastruktury gospodarczej i społecznej, poziom rozwoju gospodarczego, poziom bezpieczeństwa powszechnego. Z raportu wynika, że prawie wszystkich tych kategoriach jesteśmy na końcu, lub na jednej z ostatnich pozycji. Wyjątkiem jest jedynie „ poziom bezpieczeństwa powszechnego” w którym województwo podlaskie ulokowano na czwartej pozycji. Przed nami są podkarpackie świętokrzyskie i lubelskie, z którymi „walczymy” o ostatnią pozycję we wszystkich innych kategoriach.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę