Szykują przetargi na dwa ostatnie odcinki Via Baltica
Prawdopodobnie pod koniec przyszłego tygodnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyśle do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S61. Chodzi o ok. 37 km Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży.
Budowa łomżyńskiej części Via Baltica, czyli drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna została podzielona na 6 zadań. Ich numeracja jest od południa czyli od Ostrowi Mazowieckiej, ale przetargi GDDKiA ogłaszał od północy – czyli od Szczuczyna. Na początku lutego ogłoszono przetargi na zadania nr 5 i 6 obejmujących odpowiednio odcinku ekspresówki o długość 16 km od węzła Kolno w okolicy Kisielnicy do węzeł Stawiski oraz odcinek długości 18 km od węzła Stawiski do obwodnicy Szczuczyna. Pod koniec marca GDDKiA ogłosiła przetargi na zadania 3 i 4 stanowiące obwodnicę Łomży. To w sumie ponad 20 km ekspresówki i od węzła Łomża Południe w pobliżu wsi Kisiołki za Konarzycami do węzła Kolno, oraz dwa jednojezdniowe łączniki do drogi nr 63 w kierunku Zambrowa i do drogi nr 64 w kierunku Jeżewa.
Planowane do ogłoszenia dwa ostatnie przetargi dotyczyć będą zadań nr 1 i 2. Pierwszy z nich dotyczy budowy drogi długość 19,5 km od połączenia S8 z S61 w węźle Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej do węzła Śniadowo, który zlokalizowany będzie w okolicach wsi Gostery przy granicy województw podlaskiego i mazowieckiego. Drugi odcinek długość 17 km od tego węzła do węzła Łomża Południe w pobliżu wsi Kisiołki za Konarzycami. Podobnie jak w już ogłoszonych przetargach wyłoniony wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować ekspresówkę z nawierzchnią betonową.