Szykujmy się na otwarcie pierwszej nitki obwodnicy Łomży …
- Lada dzień, w przyszłym tygodniu prawdopodobnie o ile nic się nie zmieni, udostępnimy kierowcom pierwszą jezdnię wraz z przeprawą mostową przez rzekę Narew – mówił dziennikarzom podczas przejazdu nową trasą dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski. Czekamy na otwarcie.
Historia dzieje się każdego dnia, choć nie każdy dzień wart jest pamiętania. Już niedługo, jak mówi dyrektor GDDKiA Wojciech Borzuchowski, „lada dzień” nadejdzie moment, w którym sznur samochodów zacznie omijać Łomżę. Historyczna chwila ma się wydarzyć prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Brak dokładnej daty wynika m.in. z powodu trwających odbiorów. Tak czy inaczej dziennikarze mieli już okazję przejechać się nową drogą.
Do udostępnienia przygotowano jedną, lewą nitkę 13-kilometrowego odcinka S61. Wjazd od strony Warszawy znajduje się około 500 metrów za węzłem Łomża Zachód, a od strony Ełku prawie kilometr za węzłem Kolno (miejscowość Kisielnica) na początku budowanego odcinka. Są już pomalowane oznaczenia poziome i ustawione znaki drogowe. Na prawie całej długości mamy ograniczenie prędkości do 80 km/h, a w miejscach zmiany pasa ruchu do 60 km/h. Na całym odcinku obowiązuje także zakaz wyprzedzania, którego respektowaniu mają pomóc ustawione słupki oddzielające pasy ruchu.
Udostępnienie do ruchu jednej nitki drogi nie wiąże się z otwarciem węzła Nowogród (skrzyżowanie z DW645). Ten pozostaje zamknięty do pełnego otwarcia drogi, które spodziewane jest za rok.
Najważniejszym i największym obiektem inżynieryjnym na budowanym odcinku jest most o długości 1205 m. Właściwie są to dwa mosty biegnące obok siebie, oddzielne dla każdej nitki drogi. Lewa część została już ukończona i jest w trakcie „dopieszczania”. Prawa część, podobnie jak poprzednia, budowana jest trzema metodami: tradycyjną, nawisową i nasuwania podłużnego i, o ile warunki nie przeszkodzą, do końca roku podstawowa płyta ma zostać ukończona.
Otwarcie jednej nitki ostatniego odcinka obwodnicy Łomży odciąży miasto z ruchu tranzytowego, a nam mieszkańcom pozwoli normalniej żyć.