Jeden numer do skarbówki
Podlaska Administracja Skarbowa rozpoczyna dziś pilotaż infolinii z jednym numerem telefonu dla całego województwa. Dzwoniący pod numer 22 460 59 90 bez potwierdzenia tożsamości otrzyma ogólną informację, a kodem telePIN- u indywidualną.
„Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej” - czytamy w komunikacie Podlaskiej Krajowej Administracji Skarbowej.
Od 4 września do 29 września br. KAS przeprowadzi pilotaż nowej organizacji infolinii. Osoba zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem z e-Urzędu Skarbowego, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
Jeśli nie potwierdzi swojej tożsamości, otrzyma ogólną informację podatkowo-celną, lub będzie mógł zarezerwować terminu wizyty w urzędzie skarbowym.
Numer infolinii: 22 460 59 90, a koszt połączenia wynosi: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Wraz z urzędami z woj. podlaskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. małopolskiego i wielkopolskiego.
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
źródło: KAS