Siódemka trzecia w województwie
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Adama Mickiewicza zajęła pierwsze miejsce w Łomży i trzecie miejsce w województwie w rankingu szkół przygotowanym na podstawie wyników uczniów w konkursach przedmiotowych. „Bez pracy nie ma kołaczy” - podsumowuje szkoła.
Podlaskie Kuratorium Oświaty ogłosiło wojewódzki ranking szkół oparty o wyniki młodzieży w konkursach przedmiotowych. Łomżyńska "Siódemka" z 7 tytułami znalazła się na trzecim miejscu, ustępując białostockim szkołom podstawowym: 50 (15) i 53 (22).
Ranking corocznie tworzony jest w oparciu o liczbę laureatów i finalistów wojewódzkich konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty. W roku szkolnym 2022/2023 tytuł laureata konkursu przedmiotowego uzyskało 209 uczniów szkół podstawowych z województwa podlaskiego. Wśród nich 19 osób uzyskało więcej niż jeden tytuł laureata konkursu przedmiotowego. Laura Sobiecka z SP nr 50 z Białegostoku uzyskała aż 5 takich tytułów. Łącznie uczniowie szkół podstawowych zdobyli 234 tytuły laureata konkursu. Stanowi to ok. 1,9% uczestników stopnia szkolnego. Do konkursów przystąpiło blisko 13 tys. uczestników z 301 szkół podstawowych. Najpopularniejszymi przedmiotami był język angielski (3241) i matematyka (2696).
„Na wyśmienity rezultat Siódemki ciężko zapracowali: Patrycja Wleciał (laureatka konkursów z matematyki i informatyki), Amelia Cedrowska (laureatka konkursu z języka angielskiego), Daria Zengota (laureatka konkursu z języka angielskiego), Krystian Jankowski (laureat konkursu z matematyki), Igor Raczkowski (laureat konkursu z fizyki), Korneliusz Piątek (laureat konkursu z historii), Maksymilian Trawiński (finalista konkursu z matematyki) i Jakub Plona (finalista konkursu z matematyki)” - wylicza swoich laureatów szkoła.
Nauczyciele zwracają uwagę, że tytułu Laureata nie zdobywa się bez wysiłku, a konkursy również nie należą do najłatwiejszych. Uczeń w kolejnych etapach konkursu (szkolnym, rejonowym i wojewódzkim) musi uzyskać minimum 90% punktów. Nierzadko przygotowujący się do „potyczek z wiedzą” uczniowie podporządkowują temu celowi wiele innych aspektów codzienności. Ciężka praca przynosi jednak efekty, ale to przecież wszyscy już wiedzą...