Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 19 grudnia 2024 napisz DONOS@

13.V Instrumenty

Witajcie i buziaki przesyłajcie!

                                      

Temat: Instrumenty

Cele: kształtowanie wiedzy na temat wybranych instrumentów muzycznych, rozpoznawanie brzmienia niektórych instrumentów. Rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami głównymi.

1. Zaczynamy od piosenki i ruchu  Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. Obejrzyjcie film "Poznajemy instrumenty" - wizyta w szkole muzycznej.

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

3. A teraz rozwiążcie zagadki słowne o instrumentach

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
- piękny koncert będzie.     (fortepian)

 

Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.  

Zależy mu na tym, by w niego uderzyć.  (bębenek)  

 

Gra się na niej pałeczkami.         (perkusja)

 

Mały i cienki, cieniutkim głosem  

Zagra piosenki pod twoim nosem.    (flet)

 

Zrobione są z drewna

cztery struny mają.

Gdy pociągniesz po nich smyczkiem

To pięknie zagrają.  (skrzypce)

 

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.     (trąbka)

 

Czy poznajecie te instrumenty?  Skąd je znacie?

 

                                  Tamburyn

 

 


                                    Marakasy

 

4. Odgadnijcie zagadki muzyczne: który instrument wydaje ten dźwięk?

https://www.youtube.com/watch?v=vEsDYCanla4&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=6%2C

https://www.youtube.com/watch?v=7JgRLxG8THA&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=18

https://www.youtube.com/watch?v=BIrR_AH_hjE&list=PLNm0isoSFUxHIf0P5jbi4RQhgr7eqAklr&index=8

 

5. Zadania matematyczne  

 Popatrzcie na obrazek i posłuchajcie zadań, które przeczytają Wam rodzice. Bądźcie uważni.

1. Na której półce znajduje się bębenek? Którym jest instrumentem z kolei? Znajduje się pomiędzy jakimi instrumentami?

2. Perkusja jest którym instrumentem z kolei? Na której półce się znajduje?

3. Co znajduje się na drugiej półce? Flet jest którym instrumentem - pierwszym czy drugim? Trąbka jest którym instrumentem z kolei?

4. Skrzypce znajdują się na której półce? Znajdują się obok jakiego instrumentu?

5. Gitara zajmuje miejsce.....

6. Gdzie stoi fortepian? (pod półkami).  Który instrument jest największy?

7. Jaki instrument leży nad fletem? A jaki nad trąbką?

8. Jaki instrument leży pod fletem?  A jaki pod trąbką? 

Odpowiedzieliście na wszystkie pytania? Super!

                    

5. Poznaliście wiele instrumentów i dźwięki jakie wydają .Wszystkie te instrumenty dzielą na:

perkusyjne ( źródłem dźwięku jest drganie wywołane uderzeniem) 

dęte ( źródłem dźwięku jest drgające powietrze)

strunowe (źródłem dźwięku są napięte, drgające struny)

Nazwy te pochodzą od sposobów, w jaki wydobywają się z tych instrumentów dźwięki.

1. Powiedzcie jaki rodzaj instrumentów widzicie na pierwszej półce?  A jaki na drugiej? A na trzeciej?

2. Policzcie, których instrumentów jest najwięcej, a których najmniej (perkusyjne, dęte, strunowe?)

 

Na koniec  posłuchajcie piosenki  "Skaczące Nutki" - muzyka Barbara Kolago, słowa Dorota Gellner

MP3 do ściagnięcia

Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

ref: Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

ref: Ta wysoko…

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

 

Zadania do wykonania w książce 5 latka:

Praca w książce 14a - doskonalenie zdolności grafomotorycznych, klasyfikowanie

Praca w książce 14b -   doskonalenie percepcji słuchowej, wzrokowej, przeliczanie.

 

Zadania do wykonania w książce 6 latka:

Praca w książce 17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami

Praca w książce 17b – wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie  nazw instrumentów po śladzie.

Praca w książce 19a – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania;

 

Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.

Znajdź różnicę - zał.1

 

                                                                                                    Pozdrawiamy

                                                                                                 p.Małgosia i p.Basia

 

 

 

 

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 13 maja 2020 07:45
Data ostatniej edycji: cz, 14 maja 2020 08:14:18

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę