Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica przez Łomżę! - Kurier Poranny

Główne zdjęcie
Zdaniem ekspertów z agencji Scott Wilson Via Baltica powinna prowadzić w ten sposób

Daleko od szosy. Miała biec przez Białystok. Ale znawcy środowiska mówią, że to zły pomysł. Choć ostatecznej decyzji nie ma, wiele wskazuje, że szanse mamy ("my" Białystok dop. red) coraz mniejsze – pisze Kurier Poranny. Mowa o trasie Via Baltica, która zdaniem konsultantów z firmy Scott Wilson powinna przebiegać przez Ełk i Łomżę. To rozwiązanie najlepsze dla środowiska i tak podpowiadają drogowcom. Kurier Poranny dotarł do raportu ekspertów z firmy Scott Wilson i jak pisze jego treść nas zasmuciła. Bo choć żadnych ostatecznych kroków w sprawie lokalizacji drogi nie ma, to ekspertyza ta jest niepokojącym sygnałem, że Via Baltica raczej nas – Białystok - ominie.

Dokument ma być bowiem podstawą do podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie przebiegu drogi.
- SW uznał za najlepszy środowiskowo wariant 42 - wyjaśnia Łukasz Dybkowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pod tajemniczą liczbą kryje się taka trasa: Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża - Ostrów Mazowiecka - Wyszków - Radzymin, aż do Warszawy.
- Teraz będą spotkania w powiatach i gminach. Uruchomimy też stronę internetową. Zbierzemy opinie, wnioski i postulaty, aby podjąć decyzję optymalną - tłumaczy Dybkowski.
- Po konsultacjach powstanie kolejny raport - dodaje Kamila Kostkowska z firmy Scott Wilson.
I to na tej podstawie Ministerstwo Infrastruktury podejmie decyzję. Możliwe, że za kilka miesięcy.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę