Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Obwodnica Łomży: czas na głos społeczeństwa

Główne zdjęcie
Planowane przebiegi obwodnicy Łomży

Postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łomży po pięciu miesiącach weszło w drugą fazę. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wystąpił we wtorek do Podlaskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku o zaopiniowanie przedsięwzięcia. Od dziś liczy się także 21-dniowy termin jaki ma „społeczeństwo” na zapoznawanie się z wnioskiem złożonym przez drogowców, oraz na składanie uwag.

Przypomnijmy, po jesiennej decyzji drogowców o wyłączeniu obwodnicy Łomży z wniosku dotyczącego budowy całej Via Baltica od Ostrwi Mazowieckiej po Szczuczyn, i wywołanych nią protestach w Łomży, w lutym tego roku drogowcy złożyli do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku nowy wniosek w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61. Ze względu na braki w dokumentacji RDOŚ wzywał do jej uzupełniania. I jak się wydaje wreszcie – po pięciu miesiącach od złożenia – dokumentacja jest kompletna. Wskazywać na to może dedycja RDOŚ o przystąpieniu do kolejnego etapu procesu wydawania decyzji środowiskowej. Zapoczątkowało je wydane we wtorek przez Lecha Magrela, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, „obwieszczenie o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko”. Na tym etapie postępowania „społeczeństwo” zyskało prawo wglądu do dokumentacji sprawy oraz możliwość składania własnych uwag i wniosków. Z dokumentacją można zapoznać się w siedzibie RDOŚ przy ul. Dojlidy Fabryczne 23  w Białymstoku. Uwagi można składać na miejscu, ale także za pośrednictwem poczty tradycyjnej i elektronicznej.
„Złożone wnioski i uwagi zostaną rozpatrzone  przez  Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach” dla obwodnicy Łomży – zapewnia Lech Magrel.

Drogowcy z białostockiego oddziału GDDKiA zaproponowali zbudowanie obwodnicy Łomży po stronie zachodniej miasta. W ich wniosku do RDOŚ o wydanie decyzji środowiskowej zawarte zostały dwa warianty przebiegu obwodnicy, przy czy jako najkorzystniejszy do realizacji GDDKiA wskazuje tzw. wariant daleki zachodni (jasno niebieski na załączonej grafice).


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę