Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Piechociński nie widzi szansy, by w latach 2014-2020 powstała Via Baltica

Główne zdjęcie
Protest mieszkańców w sprawie budowy obwodnicy 16.05.2008r

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas sobotniego spotkania z samorządowcami w Ełku powiedział, że nie widzi szansy, by w latach 2014-2020 rozpoczęto budowę trasy międzynarodowej Via Baltica, ale dodał, że należy przygotowywać się do tej inwestycji poprzez budowę ważnych dla tej inwestycji obwodnic. „Wicepremier dodał, że wreszcie rozpoczęła się budowa obwodnicy Augustowa, bardzo ważna będzie budowa obwodnicy Suwałk oraz remont drogi do Białegostoku” – relacjonuje spotkanie Polska Agencja Prasowa.

Temat Via Baltica pada także w opublikowanej w niedzielę przez PAP rozmowie z prezydentem Łomży Mieczysławem Czerniawski. Prezydent mówi Agencji, że miasto liczy na to, że w ramach planowanej S61 Via Baltica powstanie w nowej perspektywie finansowej (2014-2020 – dop.red) obwodnica Łomży, która miałaby odciążyć miasto z dużego ruchu tranzytowego tirów jadących z Litwy, Łotwy i Estonii. Czy budowa Via Baltica się zacznie, nie wiadomo, ponieważ jest na liście rezerwowej.
Zdaniem władz miasta potrzebna jest też droga szybkiego ruchu Łomża-Zambrów, która połączyłaby Łomżę z Warszawą. Łomża mogłaby uzyskać wtedy połączenie z sukcesywnie rozbudowywaną drogą ekspresową S8 Białystok-Warszawa. „O to zabiegamy wspólnie z samorządem zambrowskim” - dodał prezydent Łomży.

Miasto liczy też na to, że uda się przebudować bardzo ważną - jak mówi Czerniawski - ulicę Wojska Polskiego. Ma ona status drogi krajowej, jeździ tamtędy 80 proc. ciężarówek podróżujących na Wschód i do krajów bałtyckich. „Przebudowa tej drogi to jest dziś dla mieszkańców Łomży być, albo nie być” - mówi Czerniawski. Miasto chce wystąpić do ministra transportu o przekwalifikowanie tej drogi z krajowej na wojewódzką, by można było skorzystać z regionalnych funduszy unijnych.

Czerniawski mówi PAP, że Łomża potrzebuje też kolei. Chce przebudowy linii kolejowej Łomża-Śniadowo-Ostrołęka (27 km), bo jest to konieczne do zdobywania nowych inwestorów. 
„O lotnisku nie marzymy, ale dobra kolej i dobre drogi, to jest dla nas warunek” - dodał prezydent Czerniawski.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę