NeoNet się chwieje
Działająca od 20 lat sieć z elektronika i sprzętem AGD NeoNet złożyła do sądu we Wrocławiu wniosek o ogłoszenie upadłości. Zarząd firmy mówi o postępowaniu restrukturyzacyjnym i liczy na konsensus między Spółką, a jej kontrahentami. Jeden ze sklepów tej marki działa także w Łomży.
Wniosek o rozpoczęcie postępowania upadłościowego NeoNetu pojawił się w czwartek w Krajowym Rejestrze Zadłużonych – informują wirtualnemedia.pl. W obwieszczeniu podano, że "Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VIII Wydział Gospodarczy w sprawie o ogłoszenie upadłości dłużnika, którym jest NEONET Spółka akcyjna, zarządził o wpisaniu do repertorium GU sygn. akt WR1F/GU/787/2023 wniosku dłużnika, złożonego w dniu 28 listopada 2023 r."
Wywodząca się z Wrocławia sieć sklepów swoją działalność rozpoczęła w 2003 roku. Do dziś posiada prawie 300 placówek, w tym w Łomży.
"Zarząd Spółki Neonet S.A. zdecydowanie podkreśla, że złożona w dniu 27 listopada 2023 sanacja nie jest postępowaniem upadłościowym. Jest jednym z postępowań restrukturyzacyjnych, w ramach którego ma nastąpić reorganizacja firmy ukierunkowana na rozwiązanie aktualnych trudności i umożliwienie dalszego rozwoju biznesowego w kolejnych kwartałach 2024 roku. Zarząd Spółki Neonet S.A. jest zdeterminowany do uzdrowienia przedsiębiorstwa i prowadzenia działalności" - czytamy w opublikowanym rano 1 grudnia oświadczeniu.
„Decyzja o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego jest odpowiedzią na problemy płynnościowe Spółki. Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od Spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT”.
„W toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden Klient sieci Neonet nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz online”Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową”.