Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 napisz DONOS@

19.VI Lato w sztuce

Dzień dobry! Dziś piątek. Uśmiechnij się!

 

Temat dnia: Lato w sztuce

Temat: Po łące biega lato – zabawa muzyczno  - ruchowa do piosenki

Cele: utrwalenie słów i melodii piosenki i interpretowanie ruchem treści utworu;

1. Po łące biega lato – śpiewanie piosenki i przedstawianie jej ruchem

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

Po łące biega lato

Po łące biega lato,

uwija się jak bąk.

Dzień dobry mówi kwiatom

i pieści każdy pąk.

Ref. Kto chce się z latem spotkać,

Niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,

na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

 i berka z nami gra!

Ref. Kto chce się z latem spotkać …

Gdy lato jest zmęczone,

w szałasie sobie śpi.

 I we śnie gra w zielone,

 bo łąka mu się śni.

Ref. Kto chce się z latem spotkać …

 

Temat: Letni krajobraz – malowanie farbami akwarelowymi.

 

Cele:kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi; odzwierciedlenie w formie plastycznej krajobrazu – lato; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.

 

1. Lato w sztuce – praca z obrazem.

-  Oto obrazy, które zostały namalowane przez prawdziwych malarzy.

-  Popatrzcie jak Lato zostało przedstawione na obrazach.?

Włodzimierz Przerwa Tetmajer

Tymon Niesiołowski

-  Co one przedstawiają?

-  Jaka to pora roku?

-  Jakich kolorów użyli malarze w swoich obrazach?

-  Jakie emocje wywołują w was te obrazy?

- Jakie tytuły nadałbyś tym obrazom?

- Pierwszy obraz to Żniwo, drugi zaś to Lato.

-  Czy sztuka to tylko obrazy?

2.Letnie krajobrazy – wypowiedzi dzieci na temat zdjęć przedstawiających różne letnie krajobrazy takie jak:

morski       górski              las

łąka        jezioro        rzeka

-  Odczytaj wyrazy

-  Z ilu sylab i liter składa się każdy wyraz

3.Letni krajobraz – malowanie farbami akwarelowymi.

Namalujcie farbami akwarelowymi letni krajobraz. Zanim przystąpicie domalowania, Rodzic przedstawiąwam różne letnie krajobrazy  w różnych środowiskach przyrodniczych ( np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka). Włączcie nagranieLato A. Vivaldiego, niech dziecko zamknie oczy i wyobrazi sobie krajobraz, jaki chciałoby namalować. Pamiętajcie o tworzeniu nowych barw poprzez mieszanie kolorów, tak jak robią to malarze.Wasze prace letnich pejzaży chętnie będziemy podziwiać na naszych grupach społecznościowych.

 

Chętne  dzieci mogą wykonać eksperyment.

4.Skittles tęcza na talerzu – eksperyment

Do zabawy potrzebujesz:

-  jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek,

-  duży talerz najlepiej biały,

-  wodę w temperaturze pokojowej.

 Sposób wykonania.

Wokół rantu talerza poukładaj cukierki w kształcie okręgu, następnie wlej powoli na środek talerza wodę i obserwuj co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu.Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.

5. Praca z KP4.42a – odszukanie wśród liter ukrytych wyrazów i dopasowanie ich do obrazka.

Praca z KP4.42b – nazywanie przedmiotów, pisanie pierwszej i ostatniej litery nazwy obrazka.

 

                                                             Pozdrowionka

                                                         p. Basia i p. Małgosia

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
cz, 18 czerwca 2020 21:22
Data ostatniej edycji: pon, 22 czerwca 2020 07:37:49

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę