Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Poślizg z Via Baltica

Główne zdjęcie
Tak miąłby wyglądać węzeł Podborze czyli połączenie drogi ekspresowej S8 i ekspresową S61 w okolicy Ostrowi Mazowieckiej.

GDDKiA po raz kolejny opóźniła składanie ofert przez firmy zainteresowane zleceniem na budowę połączenia drogi ekspresowej S61 z drogą ekspresową S8 w okolicy Ostrowi Mazowieckiej. To kluczowe zlecenia dla Via Baltica. Wybrany na początku 2018 roku wykonawca został zwolniony w maju, a jego następcy GDDKiA szuka od sierpnia. Oferty miały być składane we wrześniu, później przesunięto termin na początek października, a teraz na ostatni tydzień miesiąca.

Zadanie nr 1 łomżyńskiej części Via Baltica, czyli odcinek węzeł Podborze - węzeł Śniadowo (bez węzła)
Zadanie nr 1 łomżyńskiej części Via Baltica, czyli odcinek węzeł Podborze - węzeł Śniadowo (bez węzła)

W pobliżu Ostrowi Mazowieckiej droga ekspresowa S8 połączy się z drogą ekspresową S61. W styczniu 2018 roku GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i zbudowanie drogi z firma RUBAU.  Zlecenie obejmowało tzw. zadania nr 1 łomżyńskiej części Via Blatica, czyli 19,4 km drogi ekspresowej S-61 oraz 3 km drogi ekspresowej S-8 wraz z węzłem „Podborze”, w którym ma nastąpić połączenie obu ekspresówek. Pierwotnie zakładano, że ten odcinek drogi – jak cała ekspresówka do Łomży powstanie do końca 2020 roku.  Niestety były opóźnienia na etapie realizacji dokumentacji. Dopiero pod koniec lutego w siedzibie GDDKIA w Białymstoku odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI). na którym omawiano przygotowaną przez  firmę RUBAU dokumentację. Ostatecznie w maju GDDKiA poinformowała o zerwaniu kontraktu.
- Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miały zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek nie został złożony do chwili odstąpienia od umowy, co oznaczało, że dotrzymanie pozostałych terminów realizacji odcinka, łącznie z datą zakończenia robót przypadająca na 30 listopada 2020 r., stało się niemożliwe – podaje GDDKiA tłumacząc, że w tej sytuacji wykonawca nie pozostawił nam wyboru i podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy.

Ogłoszony w sierpniu drogi przetarg chciano rozstrzygnąć bardzo szybko, ale już na tym etapie są opóźnienia. GDDKiA dwukrotnie przesuwała terminy składania ofert przez zainteresowane zleceniem firmy. Najnowszy to 28 października. 

Zgodnie z zapisami ogłoszenia GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie tego odcinka Via Baltica od zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy i nie krótszym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do tego czasu nie wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) na etapie prowadzenia  robót. 
To oznacza, że mieszkańcy Łomży ekspresówką do Ostrowi Mazowieckiej i daalej do Warszawy pojadą najwcześniej w połowie 2023 roku. 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę