Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Podlaska misja w Londynie

Główne zdjęcie
Dyrektor Biura Obsługi Inwestorów i Promocji Gospodarczej UM Mariusz Dąbrowski, zastępca ambasadora RP w Londynie Agnieszka Kowalska, wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś

O wymianie handlowej, promocji polskich produktów czy ekspansji międzynarodowej mówiono podczas spotkań podlaskiej misji gospodarczej w Londynie. Misji, która odbyła się 14-16 czerwca, przewodził wicemarszałek Marek Olbryś.

Delegacji w skład której weszli podlascy przedsiębiorcy (niestety nikogo z Łomży), przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, przewodniczył wicemarszałek Marek Olbryś. Samorządowiec podsumowując cykl spotkań stwierdził, że jest duże zainteresowanie produktami spożywczymi z naszego naszego regionu i zapotrzebowanie na nie. 

W Ambasadzie RP w Londynie z zastępcą ambasadora Agnieszką Kowalską rozmawiano o polsko-brytyjskiej wymianie handlowej po brexicie oraz związanymi z tym szansami i zagrożeniami dla firm z województwa podlaskiego. 

– Sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej spowodowała, że regiony takie jak Podlaskie muszą zintensyfikować swoje działania w zachodniej części kontynentu. Z kolei Europa Zachodnia może odczuwać problemy na rynku żywności i surowców z powodu toczącej się wojny na Ukrainie. Oba te czynniki zbliżyły jeszcze bardziej Polskę i Wielką Brytanię. Nasze seminarium jest tego przykładem – mówił wicemarszałek Olbryś. 

W londyńskim biurze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) odbyło się Podlaskie Seminarium Biznesowe. Zaprezentowały się na nim podmioty MŚP uczestniczące w misji. Z relacji wicemarszałka wynika, że firmy te nawiązały nowe relacje biznesowe i nikt nie wrócił z „pustymi rękoma”. 

– Coraz więcej mówi się o polskich produktach na Wyspach Brytyjskich, jednak największym problemem są opakowania, które często nie spełniają wymagań klientów. Od tego należy zacząć przygotowania do wejścia i ekspansji na rynek brytyjski – mówił Tomasz Dyl, dyrektor agencji marketingowej GottaBe podczas spotkania o skutecznej sprzedaży polskich produktów na rynku brytyjskim.

Jesienią 2022 roku planowane są kolejne misje gospodarcze, tym razem do krajów bałtyckich i Niemiec. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę