Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 01 listopada 2024 napisz DONOS@

Bank w Zambrowie padł ofiarą hakerów

Główne zdjęcie
Screen BS Zambrów

Bank Spółdzielczy w Zambrowie został ofiarą cyberataku. Początkowo bank przyznawał się do „awarii”, a później źródłem problemów miał być „incydent bezpieczeństwa”. Najnowszy komunikat mówi o przywróceniu dostępu do bankowości elektronicznej i innych usług, ale konieczna jest zmiana hasła.

„W dniu 16 stycznia 2024 roku zaobserwowano problemy z funkcjonowaniem systemu bankowego. Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane” - przyznaje Bank w komunikacie dodając o poinformowaniu o incydencie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Z dostępnego na stronie Banku komunikatu wynika, że przywrócono już dostęp do bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych i firmowych, szybkie przelewy Express Elixir, usługę mojeID, PayByNet oraz aplikację mobilną mobileNet (aplikacja mobilna wymaga ponownego sparowania). Zalogowanie się do bankowości wymaga zmiany hasła. W tym celu należy skontaktować się Bankiem pod numerami telefonów 453 011 258, 453 011 260.

Pierwszy o zdarzeniu napisał sekurak.pl, a chodzić ma o ransomware. To rodzaj złośliwego oprogramowania, infekującego oraz blokującego system komputerowy poprzez zaszyfrowanie wybranych plików. Jak przestępcy dostali się do systemu bankowego, czy serwerów nie jest znane.

By odzyskac dostęp do danych przestępcy z reguły żądają okupu. Brak jest informacji o jakimkolwiek okupie w tym przypadku.

 

Poradnik ransomware przygotowany przez CERT.pl


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę