Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Drugi przetarg na Via Baltica Suwałki – Budzisko

Główne zdjęcie
Droga ekspresowa S-61 Via Baltica

GDDKiA poinformowała o ponownym ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 od końca obwodnicy Suwałk do przejścia granicznego z Litwą w Budzisku. Zapowiada też, że wkrótce będzie ponowny przetarg na odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej w kierunku Śniadowa. W obu przypadkach GDDKiA wypowiedziała umowy dotychczasowym wykonawcom w maju i czerwcu tego roku.

GDDKiA poinformowała, że dokumentacja przetargowa na odcinek od Suwałk do Budziska trafiła we wtorek do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania (optymalizacja), a jeśli zajdzie taka konieczność – również zmiana decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi ekspresowej wraz z całą infrastrukturą, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
W nowym przetargu, GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót.

Dotychczasowym wykonawcą Via Baltica na odcinku Suwałki – Budzisko była włoska firma Impresa Pizzarotti. Umowę na realizację zadnia w systemie „Projektuj i Buduj” podpisano z nią w połowie 2017 r. Ta firma wykonała wszelkie prace projektowe i przygotowała dokumenty potrzebne do uzyskania decyzji ZRID, którą Wojewoda Podlaski wydał 20 maja br.  Niespełna miesiąc później GDDKiA poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy.
W przypadku „łomżyńskiego” odcinka Via Baltica od węzła Podborze w okolicy Ostrowi Mazowieckiej do węzła Śniadowo wykonawcą była Rubau Polska, z którym umowę podpisano w styczniu 2018 roku. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od tej umowy w połowie maja 2019 roku – przed złożeniem dokumentacji o wydanie decyzji ZRID.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę