Podlascy przedsiębiorcy mogą dostać dofinansowanie na promocję na rynkach zagranicznych
To ostatnia szansa, by w tym roku dostać takie dofinansowanie. O pieniądze na wchodzenie na zagraniczne rynki mogą starać się podlascy przedsiębiorcy.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs "1.2 Internacjonalizacja MŚP" skierowany do właścicieli firm z Polski Wschodniej.
W naszym regionie wnioski przyjmuje Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. Kto może ubiegać się o dotacje, które będą wynosić nawet 800 tysięcy złotych?
- Mikro, mali i średni przedsiębiorcy. Mikro i mali mogą otrzymać do 80 proc. zwrotu dotacji, średni do 75 proc. Firmy muszą funkcjonować na rynku co najmniej od roku i muszą generować zyski, bo wartość dofinansowania uzależniona jest od wielkości zysku - wyjaśnia Dyrektor Projektów Rozwojowych PFRR Kamil Pendowski.
Dodatkowo preferowane będą firmy, które dotychczas nie wychodziły na zagraniczne rynki.
Przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć dotacje na:
- udział w targach międzynarodowych i misjach gospodarczych;
- opracowanie materiałów marketingowych, katalogów, strony internetowej oraz kampanii promocyjnych;
- pozyskanie klientów na rynkach zagranicznych i otwarcie kanałów dystrybucji;
- zakup środków trwałych;
- zakup oprogramowania;
- opracowanie niezbędnej dokumentacji eksportowej i certyfikacji;
- usługi doradcze, w tym szkolenia i badania marketingowe.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeznaczy na dotacje w tym konkursie 50 milionów złotych na wszystkie regiony Polski Wschodniej.
Wnioski można składać od 7 kwietnia. Eksperci z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego radzą, by zgłosić się do nich, aby dobrze się do tego przygotować.