Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

18 czerwca 2020 czwartek

Dzień dobry. Witamy serdecznie naszych Milusińskich i Ich Rodziców. Zapraszamy do zabawy!

Temat dnia:

Letnia pogoda 

Zadania:

1.         Pogoda – wysłuchanie opowiadania B. Formy, rozmowa na temat jego treści.

 

Pogoda

Bożena Forma

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą

pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

– Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury – chłopiec ze smutkiem spogląda

w okno.

– Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie

założę – coraz bardziej denerwuje się Adaś.

– Nie martw się, popatrz, termometr wskazuje wysoką temperaturę – tłumaczy mama.

– Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się, jaka będzie

pogoda – na ekranie pojawiła się mapa Polski.

– Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur – tłumaczy Adasiowi mama. – Wprawdzie

widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

– Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy

na nim pogodę, jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople

deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

– Na nas już czas – mama z Adasiem idą do przedszkola.

– Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno, nie spadła ani jedna kropla deszczu. Były spacer

nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż

trochę zmęczone.

 

Po przeczytaniu opowiadania N. zadaje dzieciom pytania: Gdzie wybierał się Adaś? Dlaczego chłopiec

był zmartwiony? Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji? Jaka pogoda była na wycieczce?

2.      „Zjawiska atmosferyczne” – rozmowa kierowana. Rodzic  rozmawia z dzieckiem o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Pyta: Czym różni się lato od innych pór roku? Co dzieci robią w lecie, jaki to dla nich czas? Prezentuje dziecku piktogramy zjawisk kojarzących się z latem: słonko, wiatr, upał, piorun, ulewa. Dziecko dopasowuje nazwy do poszczególnych ilustracji. Następnie układają nazwy z liter Alfabetu, rozpoznają i nazywają spółgłoski i samogłoski. ( pomoce: ilustracje lub zdjęcia przedmiotów i zjawisk kojarzących się z latem, Alfabet)

3.      „Prognoza pogody” – tworzenie mapy pogody. Rodzic  prezentuje mapę Polski, przypina na niej symbole zjawisk pogodowych. Wspólnie z dzieckiem odczytuje z mapy prognozę pogody. Nazywa i wskazuje kierunki na mapie: północ, południe, wschód, zachód. Następnie zapowiada pogodę na następne trzy dni, a dziecko samodzielnie tworzy na jej podstawie mapę pogody. (pomoce:  mapa Polski, symbole zjawisk pogodowych).

4.      „Pogodowe rytmy” – zabawa ruchowa. Rodzic  prosi dziecko  o określenie głosek w nagłosie następujących słów: słońce, deszcz, burza, tęcza. Następnie zachęca  dziecko, aby powtarzając rytm: słońce, deszcz, burza, tęcza itd. Porozkładało pierwsze litery tych słów w dowolnych miejscach pokoju . Dziecko tańczy swobodnie do piosenki Tęcza cza-cza-cza. Na pauzę w muzyce dziecko  układa zestaw liter w  kolejności, w jakiej wywoła Rodzic  np. deszcz, burza, słońce, tęcza czyli d,b,s,t.

5.      Praca z KP4.41a – łączenie w pary obrazka z cieniem, odszukiwanie i odczytywanie li-ter, tworzenie z nich wyrazów;

6.      Praca z KP4. 41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia;

7.      „Prezenter pogody” – zabawa parateatralna. Dziecko stojąc  przed mapą i zapowiada pogodę (Rodzic zwraca uwagę na stosowanie czasu przyszłego).

8.     Atrakcje w Bezpieczne Wakacje [2020] - Wiersz Wakacje - Bajki po Polsku https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw

9.     Zadania dla małych bystrzaków (5) - ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość https://www.youtube.com/watch?v=kb4rKOT6UAs

 

Słoneczka i dużo usmiechów życzymy na cały czwartek!

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 17 czerwca 2020 21:58
Data ostatniej edycji: śr, 17 czerwca 2020 22:12:23

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę