Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 22 grudnia 2024 napisz DONOS@

Dr hab. Marek Rymsza o kodzie logiki polaryzacji

– Etos inteligencki był najmocniejszy w okresie II RP. Dzisiaj poczucie misji inteligencji, czyli ludzi, którzy są w służbie państwa, samorządów, na uczelniach, nie jest już tak powszechne – twierdzi dr hab. Marek Rymsza. W rozmowie z Jolantą Święszkowską opowiada o nowym odkrywaniu myśli Edwarda Abramowskiego, filozofa i społecznika, autora „Zmowy powszechnej przeciw rządowi”.

– Doświadczenie Solidarności jest naszym czynnym kapitałem kulturowym – mówi dr hab. Marek Rymsza. - W żadnym innym państwie komunistycznym, co drugi dorosły człowiek nie powiedział, że chce żyć w państwie wolnym i niezależnym. Nasza zdolność do organizacji ad hoc to pokłosie tych doświadczeń, ale problem polega na tym, że doświadczenie Solidarności było odświętne, stan wojenny nie pozwolił, aby ten ruch społeczny zamienił się w praktykę dnia codziennego. Potrafimy łatwo organizować się na masową skalę w przestrzeni publicznej, ale nie umiemy tego zamienić w pracę u podstaw, w codzienne „dłubanie” na rzecz idei. W logice polaryzacji gubimy połączenie pluralizmu z dobrem wspólnym.

Dr hab. Marek Rymsza, socjolog, specjalista z zakresu polityki społecznej, organizacji pozarządowych, doradca Prezydenta RP, przyjechał do Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży na na zaproszenie dra Tadeusza Kowalewskiego, kierownika Zakładu Badań Społecznych Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych PWSIiP.



 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę