Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Powstaje mała obwodnica Łomży

Na blisko 9-kilometrowym odcinku jednojezdniowej drogi od węzła „Łomża Południe” do drogi Łomża – Zambrów trwają intensywne prace budowlane. Są już niektóre obiekty inżynierskie, powstaje szeroki wiadukt nad torami i na kilkuset metrach leży już asfalt.

Małą obwodnicę Łomży buduje Mota Engil Central Europe. Należąca do portugalskiej grupy firma wygrała w 2017 roku przetarg na realizację – zaprojektowanie i zbudowanie - tzw. zadnia nr 3 łomżyńskiej części Via Baltica. Za wykonanie prac ma otrzymać 218 milionów 105 tysięcy 688 złotych i 56 groszy. Drogowcy szacują, że realizacja zadania powinna zakończyć się przed końcem 2021 roku.

Pod koniec lutego 2020 roku, portugalska firma Mota-Engil, przejęła plac budowy południowej obwodnicy Łomży. 7,2 km drogi ekspresowej S61 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód”, oraz blisko 9-kilometrowy odcinek jednojezdniowej drogi od węzła „Łomża Południe” do drogi Łomża – Zambrów. To składa się na tzw. zadanie nr 3 łomżyńskiej części Vai Baltica.

Na drodze ekspresowej S61 i na łączniku DK63 zaplanowano do budowy most, 14 wiaduktów i przejście dla zwierząt. Będzie też zbudowany wiadukt kolejowy nad linią relacji Śniadowo – Łomża. Największym z obiektów inżynierskich będzie węzeł drogowy „Łomża Południe”. Powstanie on za Konarzycami, w okolicach wsi Boguszyce i zapewni pierwszy zjazd i wjazd na Via Baltica dla mieszkańców Łomży.

Obiekty inżynierskie południowej części obwodnicy Łomży

Poniżej kilka fotografii pokazujących postępy prac na zadaniu 3 czyli „małej” obwodnicy Łomży. Powstało już kilka obiektów inżynierskich, od DK 63 usypana jest wstęga drogi. Im dalej idziemy w kierunku Sierzput tym zaawansowanie prac jest mniejsze. Ale tu też pracują koparki, a wywrotki wywożą urobek. 

Zbliża się także wydanie ZRID-u dla „dużej obwodnicy” Łomży, czyli zadania 4 łomżyńskiej części Via Baltica. To 13 km odcinek od węzła „Łomża Południe” w okolicach Sierzput, do węzła „Kolno” w okolicy Kisielnicy, wraz z 7-kilometrowym łącznikiem drogi krajowej nr 64 do Elżbiecina. Tu przewidziana jest budowa ponad kilometrowego mostu nad Narwią. 

 

Tak Via Baltica pokona dolinę Narwi

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
mm
pt, 09 października 2020 11:16
Data ostatniej edycji: pt, 09 października 2020 12:10:33

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę