Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 napisz DONOS@

Będzie obwodnica Łomży?

Główne zdjęcie
Niebieska linia to planowany przez GDDKiA przebieg Obwodnicy Łomży

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie “Studium techniczno-ekonomicznego układu dróg w węźle drogowym Łomża”. W dokumencie ma być opracowane m.in.: studium techniczno-ekonomicznego docelowo układu dróg krajowych w węźle drogowym Łomża wraz z STE drogi krajowej Nr 63 Kisielnica - Łomża – Zambrów. To nic innego jak obwodnica miasta.

W planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (niebieska na mapie), obwodnica występuje jako wersja łącząca dwa odcinki drogi krajowe nr 63. Trasa długości kilkunastu kilometrów miała by się zaczynać przy Starej Łomży (jadąc od Zambrowa), przechodzić „sadami wykowskimi” w stronę Narwi. Później pomiędzy Kalinowem i Piątnicą do Kisielnicy w miejscu gdzie “61.” krzyżuje się z “63.” biegnącą na Mały Płock i Giżycko. Oznaczałoby to konieczność wybudowania trzeciego mostu na Narwi.
Przetarg obejmuje także opracowanie analizy studialnej przebiegu tras:
1. Wschodniej Obwodnicy Łomży - analiza docelowego przebiegu drogi Nr 61 (Ostrołęka - Łomża - Augustów) i Nr 63 (Łomża - Zambrów) - długości około 10 km. Od strony północnej zakresem studium należy objąć ustalenia docelowego przebiegu trasy drogi Nr 61 na odcinku od Obwodnicy Łomży - za Kisielnicę długości około 5 km
2. Południowo-zachodniej Obwodnicy Łomży (od Obwodnicy Wschodniej) w ciągu drogi Nr 61 - do wyprowadzenia na Ostrołękę - długości około 8 km
3. Drogi krajowej Nr 63 Łomża - Zambrów z obwodnicami Podgórza, Wygody i Berżnicy do wprowadzenia na projektowany węzeł drogowy Obwodnicy Zambrowa w ciągu drogi krajowej Nr 8 - dług. około 19 km
4. Wprowadzenie trasy drogi wojewódzkiej Nr 677 od Obwodnicy Łomży w kierunku na Ostrów Mazowiecką - długości około 4 km
Zgodnie ze specyfikacja przetargową żądane przez GDDKiA studium ma być gotowe do końca lipca przyszłego roku. Oznacza to, że ewentualna budowa obwodnicy miasta mogłaby ruszyć w latach 2006-2007.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę