Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 14 listopada 2024 napisz DONOS@

Fragment obwodnicy Łomży gotowy … i co z tego

Główne zdjęcie
Gotowa S61 między węzłami Łomża Południe - Łomża Zachód

Trasa S61 między węzłami Łomża Południe - Łomża Zachód choć jest już gotowa, pozostaje wyłączona z ruchu. Wynika to z tego, że droga kończy się w polu, a węzeł Łomża Zachód, który pozwoliłby na zjazd z nowo wybudowanej drogi, jest w kolejnym zadaniu.

Gotowy fragment obwodnicy Łomży w ciągu Via Baltica liczy około 7,2 km. Prowadzi od węzła Łomża Południe, który zlokalizowany jest w rejonie Boguszyc do węzła Łomża Zachód obok Sierzput Młodych. Niestety węzeł wybudowany będzie w kolejnym zadaniu, w którym budowany ma być także ponad kilometrowy most przez dolinę i rzekę Narew. To właśnie tu, w związku z tym, że nie ma jeszcze ruchu na tej drodze, KW PSP zorganizowała we wtorek (26.04) ćwiczenia służb ratunkowych.

W ramach odcinka Łomża Południe - Łomża Zachód powstał również prawie 9-kilometrowy fragment drogi krajowej nr 63 w nowym przebiegu, który łączy się z S61 na węźle Łomża Południe, wyprowadzając ruch w kierunku Zambrowa. 

Łomża Zachód - Kolno
W maju br. GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą drogi S61 między węzłami: Łomża Zachód – Kolno. Ze względu na strategiczne znaczenie tego fragmentu S61 dla funkcjonowania całego szlaku Via Baltica, GDDKiA zakłada osiągnięcie przejezdności tego odcinka (jedna jezdnia) w 2024 r., a oddanie do ruchu całości rok później, czyli w 2025 r. 

Podborze - Śniadowo
Trwają prace na blisko 19,5 km odcinku S61 w kierunku drogi ekspresowej S8. Na węźle Podborze dwie drogi ekspresowe S8 i S61 połączą się. Inwestycja przewiduje również przebudowę ok. 3 km trasy z Białegostoku. Zakończenie robót i udostępnienie kierowcom tego odcinka S61 planowane jest na jesień 2023 r.

Szczuczyn - Ełk Południe
Od Szczuczyna Via Baltica wiedzie kompletnie nowym śladem. Na budowie pierwszego z trzech odcinków, ponad 23-kilometrowego Szczuczyn - Ełk Południe położono już 90 proc. nawierzchni betonowej, a na pozostałej części trwają intensywne prace mające na celu połączenie wszystkich wykonanych fragmentów. Na wszystkich obiektach mostowych zakończono betonowanie ustrojów nośnych i rozpoczęto wykonywanie nawierzchni bitumicznej. Powstaną dwa węzły: Guty na połączeniu z DK61 oraz Ełk Południe na skrzyżowaniu z DK65 oraz MOP Niekrasy po obu stronach drogi. Obecnie prowadzone są również roboty wykończeniowe, jak budowa ogrodzeń, wykonywanie oznakowania poziomego oraz budowa konstrukcji wsporczych dla oznakowania pionowego. Zaawansowanie rzeczowe na całości odcinka szacuje się na ponad 90 proc., zaś przewidywany termin zakończenia wszystkich robót to III kwartał 2022

Ełk Południe - Wysokie
Intensywne prace trwają również na budowie kolejnego, 23-kilometrowego odcinka w okolicy Ełku. Prace ruszyły jesienią 2020 r., po uzyskaniu decyzji ZRID. Obecnie wykonawca przystępuje do układania nawierzchni betonowej. Powstaje również łącznik w ciągu przyszłej S16 i węzeł Ełk Wschód na połączeniu z S61. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie ponad 60 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2023 r.

viabalt.JPG

Suwałki - Budzisko
Ostatni, przygraniczny odcinek S61 ma długość ponad 24 km. Zaawansowanie rzeczowe prac szacowane jest na około 75 proc. Wykonywane są wykopy i nasypy, powstają kolejne warstwy konstrukcji nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej. Prowadzone są również prace przy obiektach inżynierskich. W ramach inwestycji wybudowane zostaną Miejsca Obsługi Podróżnych Żubryn Zachód i Żubryn Wschód oraz Budzisko Zachód i Budzisko Wschód. Oddanie drogi do ruchu planowane jest na wrzesień tego roku.

GDDKiA szlak Via Baltica liczy od Warszawy, a  jej długość ma wynieść 311 km. Ze stolicy trasa  najpierw prowadzi 96 kilometrowym odcinkiem S8, by w Ostrowi Mazowieckiej skręcić na północ w S61 w kierunku Budziska. S61 wiedzie przez Łomżę, Ełk i Suwałki. W ubiegłym roku do ruchu oddano cztery odcinki S61 o łącznej długości ok. 72 km. W połączeniu z funkcjonującymi wcześniej fragmentami wydłużyło tę ekspresówkę do ponad 105 km. Kierowcy mają do dyspozycji trasę od Śniadowa do węzła Łomża Południe, od węzła Kolno do końca obwodnicy Szczuczyna oraz Wysokie - koniec obwodnicy Suwałk.

W 2022 roku z realizowanych obecnie blisko 97 km, oddanych do ruchu ma zostać ok. 55 km. Ostatnim odcinkiem będzie blisko 13-kilometrowy fragment obwodnicy Łomży z ponad kilometrowym mostem. Został wybrany wykonawca i czekamy na podpisanie umowy.

 

Foto: Gotowa S61 między węzłami Łomża Południe - Łomża Zachód
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę