Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 14 listopada 2024 napisz DONOS@

Brak maszyn budowlanych na obwodnicy Łomży

Główne zdjęcie
Zboże rożnie na prasie przebiegu obwodnicy Łomży.

Co z obwodnicą Łomży? Dlaczego mimo podpisania umowy ciągnie nic się nie dzieje – pytają Czytelnicy 4lomza.pl. GDDKiA uspokaja, że trwają teraz prace przygotowawcze, a roboty ruszą pod koniec roku.

Z niecierpliwością czekają mieszkańcy Łomży na oddanie do użytku obwodnicy miasta w ciągu drogi S61. Gdyby wszystko od początku poszło zgodnie z planem, dziś ten odcinek byłby już oddany do użytku. Niestety, po wielu perturbacjach, wyrzuceniu wykonawcy i ogłoszeniu kolejnego przetargu, GDDKiA firmie Intercor powierzyła wykonanie zadania 4, tj. budowy S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno z mostem na rzece Narew. Mimo podpisanej umowy, ciągle nie widać maszyn budowlanych na trasie przebiegu drogi ekspresowej, a to niepokoi czytelników i rodzi pytania. 

„W dniu 19 maja podpisaliśmy umowę na budowę obwodnicy Łomży, a już tydzień później przekazaliśmy wykonawcy, firmie Intercor, plac budowy wraz z posiadaną dokumentacją – wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA. - Obecnie wykonawca negocjuje umowy z podwykonawcami, a jego projektanci weryfikują  dokumentację, pod kątem czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie będzie potrzebna optymalizacji projektu.”

Przypomnijmy, poprzedni wykonawca włoska firma TOTO w 12 listopada 2020 roku uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dokument ten zawiera szereg rozwiązań technicznych, które wykonawca zamierza zrealizować. Nowa firma otrzymaną dokumentację weryfikuje z przeprowadzonymi pracami i wprowadza swoje rozwiązania, optymalizując zaproponowane przez TOTO. Rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA wyjaśnia, że „nie ma jeszcze harmonogramu, ale zakłada, że roboty ruszą najpóźniej w IV kwartale bieżącego roku”. 

Zgodnie z nowym harmonogramem, w terminie dziewięciu miesięcy (nie licząc zimy) ma powstać i uzyskać pozwolenie na użytkowanie węzeł Łomża Zachód, który znajduje się na przecięciu z DK61. Natomiast w połowie 2024 r. trasa ma być przejezdna (jedna jezdnia), a w 2025 roku ukończona. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę