Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

15.IV Na polu

Witamy Was gorąco w kolejny dzień po Świętach Wielkanocnych.

TEMAT: NA POLU

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się nt. treści wiersza, poszerzanie słownika czynnego dzieci, utrwalenie umiejętności przeliczania,  przypomnienie cyklu rozwoju roślin.

 

1. Praca rolnika wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza pt. Wspólna praca czytanego przez rodzica. Zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.

 Wspólna praca    Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:

− Na podwórku widzę pługi…

Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:

− Już gospodarz jedzie w pole…

Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:

− Już gospodarz w polu orze…

Hop, hop!

Na podwórku kogut pieje:

− Już gospodarz w polu sieje…

Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:

− Już koniki ciągną brony…

Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:

− Oraliśmy z gospodarzem!

Hej! hej!

 

 2. Rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza:

W wierszu występują trudne słowa dlatego rodzic może przeczytać dwa razy wiersz lub zwrotkami.Wyjaśnia, co to jest pług, ugór, orka, brona.

- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

- Co robiły i o czym opowiadały?

- Zachęca dziecko do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu.

Prosi dziecko o przeliczanie słów w ułożonych zdaniach i na palcach pokazywanie ich liczby.

 

3. Rośliny uprawne – obejrzyjcie film, a dowiecie się jak nazywają się  rośliny uprawiane przez rolnika i co z nich produkujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM

 

4. Zakładamy uprawę roślin – działanie dziecka.

Na podstawie ilustracji w KZ. s. 62 dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:

- Jakie rośliny może uprawiać rolnik?

- Co można zrobić z tych roślin?

- Co to są zioła, jak wyglądają?

- Do czego można je wykorzystać?

- Czego rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju?

Zapraszamy  dziecko do założenia uprawy roślin np. rzeżuchy, cebuli i fasoli itp.

Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotuje ziemię, doniczki i posadzi w niej rożne  nasiona i cebulki.Zadaniem dziecka będzie pielęgnacja roślin (podlewanie) i obserwacja.

 

5.Posłuchaj wesołej piosenki. Może razem zaśpiewasz.

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

 

6. Zadania do wykonania w książce:

KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.

KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po   śladzie pędów fasoli.

KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.

Pamiętajcie o ćwiczeniu czytania.Poniżej zanjdziecie tekst oraz inne propozycje utwalajace Wasze wiadomości.

 

Pozdrawiamy

p .Basia i p. Małgosia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 15 kwietnia 2020 08:36
Data ostatniej edycji: śr, 15 kwietnia 2020 09:11:14

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę