Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

06.IV Święta Wielkanocne tuż,tuż...

Witajcie kochani! Jak wiecie dobrze, Święta Wielkanocne tuż, tuż. W tym tygodniu porozmawiacie sobie z rodzicami o ważności tych świąt i w jaki sposób będziecie je obchodzili w tym roku.

 Temat dnia: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych.

 

 1 .Bajeczka wielkanocna -  słuchanie utworu i wypowiadanie się na jego temat.

Rodzic przeczyta wam opowiadanie, później zada wam kilka pytań dotyczących treści utworu. Przygotujcie sobie kartkę i ołówek.Podczas słuchania utworu postarajcie się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie narysować lub zapisać w dowolny sposób. Pomoże to wam odpowiadając na poniższe pytania.

 

Bajeczka wielkanocna -  Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

− Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

− Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

− Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

− Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.         

− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

− Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

Co to? Co to? – pytał Zajączek.

− Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

− To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

 W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

 

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

 A oto pytania. Przypominamy, że możecie korzystać ze swoich notatek:

  - Kogo najpierw obudziło słońce?

  - Kto był drugi? Kto – trzeci?

  - Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

  - Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

  - Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych?

  - Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

 2.„Zające na łące” - zabawa ruchowa

Dziecko robi przysiad, opiera ręce na podłodze i skacze jak zając do wyznaczonego miejsca. Po drodze wykonuje obrót, przechodzi przez szarfę i wita się ze swoim przyjacielem zajączkiem np. ( rolę zajączka gra mama, tata czy rodzeństwo). W zabawie zmieniamy role.

 3. „Symbole Wielkiej Nocy” – zabawa językowa.

Do zabawy potrzebny będzie Alfabet. Rodzic podaje dziecku nazwy rzeczy. Zadaniem dziecka jest wyszukanie liter odpowiadających pierwszym głoskom podanych słów, następnie odczytuje hasło. Przykładowe wyrazy: piłka, igła, stół, aparat, noga, koło, ananas (hasło: pisanka). Propozycje innych haseł: baranek, palemka. Przykładowe wyrazy: buda, ananas, rak itd.

 4. A teraz zapraszamy do tańca razem z kaczuszkami„Kaczuchy”

https://www.youtube.com/watch?v=5R-DhcdBE8U

 5.  Pamiętaj o wykonaniu zadania w książce.

• Praca z KP3.40a – dorysowywanie brakujących części palmy i pisanki. Pisanie po śladzie.

  W wolnej chwili wykonajcie karty pracy.

  Pozdrawiamy  

p.Basia i p.Małgosia

 

                                                                                                                                                                                                                                               

Foto:
Foto:
Foto:
Foto: Połącz kropki i pomaluj.
Foto: Przeczytaj.
Agata Komorowska
pon, 06 kwietnia 2020 08:14
Data ostatniej edycji: pon, 06 kwietnia 2020 08:39:23

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę