środa, 16 października 2019 napisz DONOS@
wiadomość na podstawie www.interia.pl

Asy i cieniasy polskich regionów

Najatrakcyjniejszym dla inwestorów województwem jest, podobnie jak w roku ubiegłym, woj. śląskie, jednym z najmniej atrakcyjnych – też bez zmian jest podlaskie - wynika z opublikowanego w środę raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR)

Na drugim miejscu w raporcie „Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2006” uplasowało się województwo mazowieckie, a na trzecim dolnośląskie, które - w porównaniu z ubiegłoroczną edycją - awansowało, spychając na czwartą pozycję woj. małopolskie.

W raporcie oceniana jest atrakcyjność inwestycyjna województw i regionów w kategoriach cząstkowych: dla działalności przemysłowej, usługowej i zaawansowanej technologicznie oraz atrakcyjność z uwzględnieniem wszystkich czynników. Uwzględniono kilkadziesiąt wskaźników wpływających na atrakcyjność inwestycyjną, m.in.: dostępność transportową, zasoby i koszty pracy, chłonność rynku zbytu, infrastrukturę gospodarczą, ale także aktywność województw wobec inwestorów.

Raport zawiera też ranking województw, uwzględniający wskaźnik zbiorczy atrakcyjności inwestycyjnej, który jest „mieszanką” poprzednich rankingów cząstkowych. Najlepiej wypadają województwa: śląskie, mazowieckie, dolnośląskie i małopolskie; z kolei na ostatnich miejscach w rankingu są województwa wschodnie: podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie, podkarpackie i warmińsko- mazurskie.

 
180410021817.gif
190904015236.gif
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę