Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 24 października 2021 napisz DONOS@

środa 12.05.2004

Gazeta Współczesna - Posłowie coraz bogatsi Gazeta Współczesna - Rozczarowani standardem Gazeta Wyborcza - Jak będziemy rozliczać się za zużyte ciepło Gazeta Wyborcza - PROROCKOWANIE w Łomży Kurier Poranny - Zapomnieli o rękodziełach

Gazeta Współczesna - Posłowie coraz bogatsi
Najbogatszy jest Edmund Borawski, nowe mieszkanie kupił sobie Mieczysław Czerniawski, a Eugeniusz Czykwin – akcje spółki Polservice. Na stronie Sejmu RP można już znaleźć oświadczenia majątkowe siedmiu podlaskich posłów za 2003 r.
Pierwsza – a dla nas najistotniejsza zmiana – to fakt, że Włodzimierz Cimoszewicz, minister spraw zagranicznych, podał wartość swojego domu i gospodarstwa! (...)
Jego dom według polisy ubezpieczeniowej wart jest 400 tys. zł, a gospodarstwo rolne 180 tys. zł.
Z lektury pozostałych oświadczeń wynika, że podlascy posłowie korzystają ze swoich wysokich zarobków i inwestują. Barbara Ciruk kupiła samochód – fiata punto, auta wymienili też: Aleksander Czuż (ma mitsubishi carisima z 2002 r.) i Andrzej Fedorowicz (renault safrane, 1997 r.). Mieczysław Czerniawski natomiast kupił 83-metrowe mieszkanie, które kosztowało go 340 tys. zł (i taki właśnie kredyt zaciągnął w banku). Eugeniusz Czykwin zainwestował natomiast 81,5 tys. zł w akcje Polservice.
Największy majątek ma bez wątpienia Edmund Borawski, prezes „Mlekpolu”. Dwa domy, kilka działek, lokal użytkowy, duże oszczędności – to wszystko przekracza granice wyobraźni przeciętnego Podlasianina. Dodajmy do tego roczne dochody, które wyniosły ok. 350 tys. zł...
więcej: Gazeta Współczesna - Posłowie coraz bogatsi

Gazeta Współczesna - Rozczarowani standardem
Grupa mieszkańców jednego z nowych bloków SM „Perspektywa” w Łomży zarzuca spółdzielni, że ta nadużyła ich zaufania przy zakupie przez nich mieszkań. Według mieszkańców standard, zagwarantowany w cenie mkw. mieszkania, pozostawia wiele do życzenia.
Skargę do Prokuratury Rejonowej w Łomży w tej sprawie podpisało 10 osób. Główny zarzut to brak możliwości rezygnacji przez nabywców mieszkań z elementów standardowego wyposażenia, takich jak armatura, kuchenki, stolarka drzwiowa. Skarżący twierdzą, że wbrew zapisowi w umowie nie poinformowano ich o możliwości zrezygnowania np. z kuchenek, wanien, drzwi wejściowych itp., przewidzianych w ramach standardu, i zainstalowania zakupionych we własnym zakresie. Obecnie wiele osób wyrzuca niskiej jakości – w przekonaniu skarżących – wyposażenie lub stolarkę i zastępuje je wyposażeniem wysokiej jakości. Powoduje to dodatkowe koszty.
Inny zarzut to pękające ściany w mieszkaniach. Zdaniem skarżących zjawisko to jest niepokojąco duże.
więcej: Gazeta Współczesna - Rozczarowani standardem

Gazeta Wyborcza - Jak będziemy rozliczać się za zużyte ciepło
System rozliczania za zużyte ciepło jest zły. Co do tego zgodni są i znawcy tematu, i sami mieszkańcy. Czemu? Bo lokatorzy, którzy mocno przykręcają kurki, mogą korzystać z ciepła przedostającego się z sąsiednich, ale już normalnie ogrzewanych mieszkań
Wielu użytkowników lokali domaga się zmiany systemu rozliczania ciepła. Takie sygnały docierają też do rzecznika praw obywatelskich, a w najbliższym czasie zajmie się tym Ministerstwo Gospodarki, które zamierza skorzystać z doświadczeń naukowców. Żeby przygotować konkretne projekty zmian, do Białegostoku zjadą w czwartek i w piątek specjaliści z całego kraju.
- Obecny sposób rozliczania (na podstawie podzielników ciepła - red.), oparty na systemie niemieckim, u nas się nie sprawdził - powiedział nam prof. Kazimierz Pieńkowski z Instytutu Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej. - Dlaczego? Bo budynki nie mają odpowiednio dobrej izolacji ścian i stropów, co powoduje przemieszczanie się ciepła z pomieszczeń cieplejszych do zimniejszych. Tymczasem urządzenia pomiarowe znajdujące się przy kaloryferach nie rejestrują tego.
więcej: Gazeta Wyborcza - Jak będziemy rozliczać się za zużyte ciepło

Gazeta Wyborcza - PROROCKOWANIE w Łomży
Piątek 14 maja, godz.19
Koncert ten ma zainicjować trwający przez cały rok cykl imprez, podczas których przez Klub PopArt przewinie się prawie setka młodych zespołów z całej Polski, grających różnorodną muzykę. W internetowym głosowaniu pod koniec roku zostanie wybrana finałowa dwunastka, która zagra na specjalnym grudniowym koncercie.
Celem festiwalu jest ożywienie i "odświeżenie" lokalnej rockowej sceny i zainspirowanie łomżyńskich zespołów do muzycznych poszukiwań.
więcej: Gazeta Wyborcza - PROROCKOWANIE w Łomży

Kurier Poranny - Zapomnieli o rękodziełach
Ponad stu podlaskich twórców ludowych od 1 maja ma problem ze sprzedażą swoich towarów do sklepów. Powód? Rząd nie powołał jeszcze komisji, która kwalifikuje towar jako rękodzieło ludowe. - Zlecenia czekają, a nie ma gdzie sprzedać wiklinowego kosza, czy koronek - narzekają twórcy.
Chaos z podatkiem VAT
1 maja wszedł w życie przepis, zgodnie z którym twórcy rękodzieła ludowego mogą płacić od swoich wyrobów niższy, siedmioprocentowy podatek VAT. Aby ten niższy podatek mogli płacić, potrzebna jest decyzja komisji atestowej. Do 30 kwietnia taka komisja funkcjonowała przy Cepelii.
Każdy kowal, wikliniarz, czy ceramik musiał udowodnić, że jego towar to nie produkcja maszynowa, ale prawdziwe rękodzieło.
- No a po wejściu do Unii rząd wyciął nam numer i nie powołał komisji. Nie kupujemy teraz od twórców, bo nie wiemy, kiedy ta komisja powstanie - mówi Krystyna Danilczuk, prezes Spółdzielni Wytwórców Rękodzieła Ludowego i Artystycznego "Sztuka Ludowa" w Białymstoku.
więcej: Kurier Poranny - Zapomnieli o rękodziełach

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę