Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 24 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Radni (nie)walczą z alkoholem

Ograniczenie dostępności alkoholu to jeden z priorytetów przyjętego przez radnych Łomży Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok. Tyle tylko, że priorytet pozostaje na papierze i z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Radni nie zgodzili się aby do tzw. grupy obiektów chronionych - bezpośrednio wokół których nie może być sprzedawany alkohol - włączyć biblioteki. Upadła także poprawka, aby przywrócić odległość minimum 100 metrów sklepu z alkoholem do szkoły czy kościoła.

„Jest to niepokojąca tendencja ręcznego sterowania i zmienienia ogólnych zasad dla pojedynczych sklepów czy pubów” - mówi Zenon Malinowski szef Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. - „Dziś radni wykreślili biblioteki, rok temu zmniejszyli odległość punktów z alkoholem od obiektu chronionego ze 100 do 90 metrów, a za rok mogą wykreślić szkołę” - dodaje Malinowski. Podkreśla, że gdyby dziś radni nie wykreślili biblioteki w Łomży musiałby zniknąć jeden lokal, a gdyby przed rokiem nie zmniejszyli o 10 merów odległości punktu z alkoholem od obiektu chronionego dwa sklepy nie mogłyby sprzedawać alkoholu...
Zenon Malinowski dodaje, że odnosi wrażenie, że w Radzie Miasta działa lobby biznesmenów, dla których kwota 37 mln zł za jaką w ubiegłym roku w Łomży sprzedano alkoholu jest ważniejsza od kosztów społecznych pijaństwa... Przewodniczący MKRPA przypomina, ze na samorządowcach ciąży ustawowy obowiązek ograniczania spożywania alkoholu.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę