Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 listopada 2024 napisz DONOS@

Czy pozycjonowanie strony jest drogie?

Pozycjonowanie strony internetowej – SEO – jest procesem długofalowym, wymagającym przygotowania kompleksowej strategii, która następnie będzie sukcesywnie wdrażana. Czy to droga strategia? Co ma wpływ na cenę i o jakich kosztach konkretnie mówimy?

Czynniki wpływające na cenę pozycjonowania

Realizacja strategii pozycjonowania strony wygląda inaczej w przypadku każdego indywidualnego serwisu. Z tego względu przeprowadza się personalizowane audyty SEO, aby następnie opracować dopasowany plan działania, który będzie maksymalnie skuteczny. Istnieje szereg czynników wpływających na to, ile ostatecznie kosztuje pozycjonowanie strony internetowej:

  • branża i konkurencyjność;
  • wielkość serwisu oraz liczba pozycjonowanych fraz kluczowych;
  • typ strony internetowej (wizytówka firmowa lub sklep internetowy).

Z tego względu cena pozycjonowania zawsze jest szacowana indywidualnie. W przypadku współpracy z agencją SEO proces ten ma miejsce po wstępnych konsultacjach, podczas których konsultant stara się zrozumieć potrzeby biznesu przedsiębiorcy. Następnie, zależnie od czynników, przedstawia się spersonalizowany plan działania wraz z wyceną. 

Należy pamiętać, że cena składająca się na pozycjonowanie to nie jest wyłącznie praca specjalistów nad stroną internetową. Na całkowity koszt przygotowania i wdrożenia strategii SEO składają się:

  • wydatki na narzędzia;
  • wydatki na artykuły gościnne;
  • wydatki na tworzenie contentu;
  • wydatki na audyty i analizy (konkurencji, linkowania, techniczne).

Najczęściej efekty SEO zaczynają się pojawiać po kilku miesiącach – kluczowe jest systematyczne wprowadzanie zmian zaproponowanych przez agencję. Wówczas wyniki są widoczne szybciej i stają się odczuwalne.

obraz_1.jpg

Czy istnieje cennik pozycjonowania strony?

Skoro koszt SEO zawsze jest ustalany indywidualnie, czy istnieje cennik pozycjonowania stron? Choć opracowanie takiego dokumentu jest trudne – ponieważ każda witryna wymaga indywidualnej analizy – istnieją pewne schematy oraz reguły, który pozwalają oszacować przybliżone wartości.

W przypadku sklepów internetowych cena pozycjonowania to minimum 2000 PLN miesięcznie. Branża e-commerce to ogromna konkurencyjność, nawet wydawać by się mogło niszowych segmentach rynku. Jeżeli sklep internetowy ma za zadanie sprzedawać produkty reklamowane intensywnie, na który jest szczególnie duża rywalizacja w wynikach wyszukiwania, minimalna cena pozycjonowania wzrasta do około 5000 PLN miesięcznie.

Czy w takim razie pozycjonowanie poniżej 2000 PLN jest możliwe? W niektórych przypadkach tak natomiast okolice 1500 PLN w są absolutnym minimum, które pozwoli szeregom specjalistów płynnie pracować, budując widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Dostępny budżet najczęściej jest „rozkładany” na kilka miesięcy, aby systematycznie tworzyć treści oraz dbać o profil linkowy domeny. Nie mniejsze znaczenie mają zmiany optymalizacyjne, których celem jest usprawnienie witryny internetowej.

W przypadku współpracy z agencją SEO nie płacisz tylko za pracę godzinową szeregu specjalistów, ale także ich dostęp do narzędzi, tworzenie analiz i audytów, raportowanie wyników oraz reagowanie w przypadku zmian algorytmu wyszukiwarki.

Ile kosztują narzędzia wykorzystywane do SEO?

Aby lepiej zrozumieć, ile aspektów składa się na ostateczną cenę pozycjonowania stron, warto zaprezentować koszty, jakie ponosi agencja SEO z tytułu wykorzystywania specjalistycznych narzędzi. Zakładając, że są to „standardowe” pakiety takiego oprogramowania jak: Ahrefs, SEMSTORM, ScreamingFrog oraz Contadu, łączna cena zamyka się w około 2000 PLN. W przypadku wcześniej wspomnianych „standardowych” opcji agencja może obsłużyć nie więcej niż 3 średniej wielkości klientów. Na ostateczną cenę pozycjonowania składają się także roboczogodziny specjalistów oraz realizowane przez nich czynności, które mają wpływać na wyniki osiągane w Google. Jeżeli natrafisz na ofertę, według której otrzymasz kompleksowe SEO za 500 PLN, zastanów się, jakie efekty przyniosą wydawane przez Ciebie środki.

tekst płatny


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę