Mity o kosztach pozycjonowania
Pozycjonowanie to niezwykle popularne rozwiązanie, które pozwala przedsiębiorcom wyróżnić się na tle konkurencji. Okazuje się, że istnieje wiele mitów na jego temat. Warto dowiedzieć się, jakie z nich są często powielane i wzbudzają szereg kontrowersji. Dzięki temu łatwiej będzie nam podjąć decyzję o wdrożeniu takich działań w swojej firmie. Czym cechuje się pozycjonowanie? Na jakie mity o kosztach z nim związanych warto uważać? O czym powinniśmy wiedzieć?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który pozwala zwiększyć widoczność naszej strony www w wyszukiwarce internetowej. Faktem jest, że dzięki wysokiej pozycji, witryna jest łatwiejsza do odnalezienia przez potencjalnego odbiorcę. Wiele firm korzysta z usług pozycjonowania. W tym wypadku dobrym przykładem są sklepy internetowe. Wpisując w wyszukiwarce konkretne słowa kluczowe, otrzymujemy szereg wyników. Kolejność stron jest ustalana przez zaawansowane algorytmy Google. Analizują one i przeliczają setki czynników rankingowych. Następnie ustalany jest ranking stron i ich pozycje w wyszukiwarce dla danego słowa kluczowego. Cennik usług pozycjonowania jest różnorodny i zależny od wielu kwestii.
Koszty pozycjonowania – mity
Na jakie mity o kosztach pozycjonowania powinniśmy uważać? Niektórzy uważają, że tanie SEO jest możliwe i działa skutecznie. Niestety - nie jest to prawda. W takim wypadku albo polega na ograniczonej liczbie działań, które nie dają zamierzonych efektów, albo są to praktyki nieuczciwe. Mogą być one karane przez Google, co trzeba mieć na uwadze.
Pozycjonowanie nie jest też jednorazową i krótkoterminową inwestycją. Działania muszą być prowadzone bez przerwy, w przeciwnym razie nie uzyskamy zamierzonych rezultatów. Raz uzyskane efekty trzeba cały czas utrzymywać i monitorować. Jest to związane chociażby z faktem, że często występują zmiany w algorytmach Google. Konkurencja podejmuje wzmożone działania, co także jest ważne dla przedsiębiorców. Jednorazowa zapłata tylko za jedno działanie nie jest wystarczająca. Trzeba postawić na długofalowe czynności, które pozwolą nam zaistnieć w sieci i wyróżnić się na tle konkurencji.
Kolejny błędne spostrzeżenie dotyczy tego, że we wskazanej cenie można zagwarantować pozycje. Otóż nie - żadna poważna agencja nie może nam zagwarantować osiągnięcia danej pozycji typu Top1 lub Top3, przy określonym czasie i budżecie. Google jest z pewnością środowiskiem zmiennym i nieprzewidywalnym (a także – przede wszystkim - zewnętrznym), które cały czas nas zaskakuje.
Pamiętajmy również o tym, że utrzymanie wpisu w Mapach Google nie jest płatne, zatem nie wiąże się to z żadnymi cyklicznymi płatnościami.
Podsumowując: warto stwierdzić, że pozycjonowanie Google wymaga zastosowania działań długoterminowych. Uważajmy na mity, które krążą wśród wielu odbiorców. Precyzyjne wdrożenie działań SEO z pewnością przełoży się na zwiększenie zainteresowania naszą ofertą na rynku. Poniesione koszta będą nie małe, ale dadzą za to wymierny efekt wraz z czasem.
tekst płatny