Jakie parametry druku wizytówki wybrać? Sprawdzamy!
Wizytówki towarzyszyły nam od zarania dziejów. Pomimo rozwoju internetu i pojawienia się różnego rodzaju systemów, aplikacji i portali społecznościowych, klasyczne, papierowe wizytówki wciąż są używane. Pod wieloma względami mogą być uznawane nawet za bardziej prestiżowe i skuteczniejsze. Przystępując do planowania ich druku, trzeba jednak pamiętać o wielu czynnikach, np. odpowiednim rozmiarze, kształcie i rodzaju papieru. Zobacz, jak zaprojektować wymarzoną wizytówkę!
Druk wizytówki - rodzaj papieru i wykończenie
Na wizytówkę składa się treść, która będzie na niej zamieszczona oraz forma. W przypadku tego specyficznego medium ten drugi czynnik może być nawet ważniejszy. To właśnie po formie poznajemy jakość. Tę zaś często przenosi się na firmę lub osobę, której dane znajdują się na papierze. Nic więc dziwnego, że firmy zajmujące się usługami luksusowymi, np. sprzedażą samochodów sportowych lub nieruchomości, projektują dla swoich pracowników równie luksusowe wizytówki.
Z powyższego powodu przy planowaniu designu wizytówki pierwszym krokiem będzie zapoznanie się z możliwymi do wyboru rodzajami papieru. Papier jest całą płaszczyzną dla zawartej na karteczce treści. Najczęściej możemy wybierać spośród różnych odcieni bieli i szarości, ale w uzasadnionych przypadkach można zdecydować się na wizytówkę w kolorze. Jeżeli chodzi o wykończenie, to polecane są wizytówki matowe, ponieważ są bardziej czytelne od błyszczących zwłaszcza wtedy, gdy patrzymy na nie, będąc na zewnątrz w trakcie słonecznego dnia. Należy także wybrać sposób wykończenia w zależności od tego, czy karta informacyjna ma być gładka, neutralna czy szorstka. Istnieje możliwość nadania papierowi specjalnych wydrążeń i wypustek, które z pewnością stworzą bardzo oryginalny efekt wizualny i dotykowy.
Kolejnym ważnym aspektem jest grubość papieru. Podłoże nie może być zbyt cienkie, aby nie zaginało się zbyt łatwo. Z drugiej strony zbyt gruba karteczka będzie niepraktyczna, gdyż z trudem będzie ją można włożyć do portfela. Zazwyczaj rekomendowana gramatura papieru oscyluje w przedziale 350 - 400 g/m2.
Styl, kolorystyka i treść
Przy wyborze stylu wizytówki, warto wziąć pod uwagę kontekst. Jeżeli jest to wizytówka prywatna, to co do zasady mamy pełną swobodę wyboru. Niektóre zawody jednak wymagają dozy stonowania. Nikt nie odbierze poważnie kancelarii notarialnej lub zakładu pogrzebowego, legitymującego się pstrokatymi wizytówkami.
Podobne zasady należy zastosować przy wyborze treści. Istnieje bardzo wiele ciekawych czcionek, a popularne drukarnie internetowe zwykle pozwalają na wybór spośród co najmniej kilku, o ile nie kilkunastu z nich. Po wpisaniu wszystkich potrzebnych danych kontaktowych całość dzieła warto zwieńczyć profesjonalnie przygotowanym logo.
Więcej informacji na temat projektu i druku wizytówek można znaleźć pod adresem: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki.
tekst płatny