Dofinansowanie do usuwania azbestu
Samorządy powiatu łomżyńskiego otrzymały prawie 230 tys. zł dofinansowania na prace związane z unieszkodliwianiem azbestu. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku na ten cel samorządom podlaskim przeznaczył ponad 2 mln zł.
Pieniądze przeznaczone są na dofinansowanie: demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest, zgodnie z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Jednostki samorządu terytorialnego musiały wcześniej przeprowadzić inwentaryzacje wyrobów zawierających azbest.
Do dofinansowania przedsięwzięcia mogą zostać zgłoszone tylko zadania realizowane na obiektach, których właścicielami są jednostki samorządu terytorialnego, stowarzyszenia, fundacje, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe.
Największe dofinansowanie 50 403,07 zł otrzymała Gmina Piątnica, która ogłosiła, że wnioski mieszkańców rozpatrywane będą według kolejności złożonych wniosków.
Gmina Nowogród otrzymała prawie 14 tys. zł
Gmina Zbójna dostanie dofinansowanie w wysokości prawie 25 tys. zł.
Gminy: Przytuły, Śniadowo, Jedwabne, Łomża, Wizna otrzymały ponad 30,5 tys. zł.