czwartek, 18 lipca 2019 napisz DONOS@

Międzynarodowe badanie Wakacyjny Barometr 2019 - znamy wyniki!

Podróże zajmują ważne miejsce wśród wakacyjnych aktywności – taki wniosek płynie z najnowszego badania Wakacyjny Barometr 2019 od Grupy Ferratum. Jubileuszowa edycja ankiety przeprowadzonej w 17 krajach pokazała też, jak bardzo w ciągu roku może zmienić się nasze podejście do wakacyjnych wydatków. Odpowiedzi respondentów z 22 tysięcy gospodarstw domowych zostały ze sobą porównane, a wyniki mogą zaskakiwać. Sprawdźcie!

Międzynarodowe badanie zachowań klientów Ferratum to ankieta, w której respondenci odpowiadali na pytania dotyczące m.in. preferowanych form płatności w czasie wakacji, wydatków na aktywności oraz źródła finansowania letniego urlopu. Wakacyjny Barometr 2019 pokazał, że największa część ankietowanych (39 proc.) prognozuje wydać latem 2019 tyle samo pieniędzy co przed rokiem. Większe wydatki planuje 28 proc. uczestników badania.

Polacy wśród najbardziej rozrzutnych

W odniesieniu do kwoty z miesięcznego dochodu, która zostanie wydana na wakacyjne wydatki, rozrzutnikami okazały się Meksyk (66 proc.), Bułgaria (56 proc.), i Hiszpania (51 proc.). Polska, razem z Łotwą i Estonią, znalazła się w grupie, która na wakacje 2019 wyda ponad 40 proc. miesięcznego budżetu gospodarstwa domowego. Nieco mniejsze wydatki planują respondenci z Wielkiej Brytanii, Holandii i Kanady (po 39 proc.).

W grupie, która najbardziej ograniczy wydatki, znalazły się Finlandia, Dania, Brazylia i Rumunia – wymienia ekspert Ferratum. - Rumunia względem poprzedniego roku spadła o jedenaście pozycji, z 6. na 17. miejsce na liście. W 2018 r. ankietowani chcieli przeznaczyć na wakacje 58 proc. dochodów, w tym roku jest to tylko 12 proc. – dodaje.

Zdecydowanie wyżej w zeszłym roku była też Norwegia. W 2018 r. uplasowała się na pierwszym miejscu pod względem ilości wydawanych pieniędzy w stosunku do dochodu gospodarstwa domowego z wynikiem 68 proc. Jednak w tym roku znalazła się dopiero na 10. miejscu – tylko 36 proc. dochodu gospodarstwa domowego zostanie przeznaczone na wakacje letnie 2019.

Do najbardziej rozrzutnych narodów można zaliczyć również Kanadę, której respondenci są najbardziej skłonni wydać za noc w hotelu więcej niż 100 euro (54 proc.). W tym indeksie wysoko znaleźli się również Polacy. Aż 46 proc. ankietowanych przyznało, że zapłaci za nocleg 100 euro lub więcej, co uplasowało nas na trzecim miejscu. W pierwszej trójce znalazła się jeszcze Brazylia (49 proc.).

Podróże, rekreacja i plażowanie

Badani z 17 krajów wydadzą najwięcej pieniędzy na podróże w kraju (15 proc. z ich budżetu), rekreację dla siebie lub rodziny (12 proc.) i letnie atrakcje, takie jak wypady na plażę, przyjęcia czy posiłki w restauracji (12 proc.). Podróże krajowe zajmują pierwsze miejsce jako atrakcję, na którą tego lata wydamy najwięcej pieniędzy, podobnie jak w 2018 roku. Podróże za granicę znalazły się dopiero na 8. miejscu listy wydatków ankietowanych.

Nie oznacza to jednak, że podróże zagraniczne w ogóle tracą na popularności. W takich krajach, jak Norwegia i Dania, wyjazdy za granicę to najczęściej wybierana wakacyjna aktywność. Ponadto Niemcy i Duńczycy planują przeznaczyć na podróże ponad 60 proc. całej kwoty, jaką wydadzą w wakacje 2019. Polacy zadeklarowali na ten cel 56 proc. wszystkich wakacyjnych wydatków. Jedynym krajem, w którym przeważała zgoła inna odpowiedź, była Wielka Brytania. Respondenci z tego kraju najwięcej wydadzą na letnie ubrania.

Gotówka traci na popularności

Wakacyjny Barometr 2019 pokazuje, że gotówkę jako formę płatności wybiera coraz mniej osób. Ponad 60 proc. respondentów jest zdania, że tego lata będzie płacić kartą niż gotówką. W 2018 odsetek ten wynosił nieco ponad 50 proc. W takich krajach, jak Szwecja, Dania i Norwegia popularność karty płatniczej sięga 85 proc.

Podobne wyniki osiąga bankowość mobilna. W Szwecji, Kanadzie, Holandii, Wielkiej Brytanii, Polsce i Brazylii ponad 80 proc. respondentów przyznaje, że w wakacje będzie korzystać z mobilnych usług bankowych.

Online czy tradycyjnie?

Ponad 35 proc. badanych z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Holandii zamierza tego lata kupować produkty i usługi online, a mieszkańcy Łotwy i Finlandii będą trzymać się letnich zakupów w tradycyjnej formie – tu zakupy online wybierze tylko 23 proc. badanych. Polska z 32 proc. znalazła się w środku stawki.

Oszczędzamy na wakacje

Większość ankietowanych wakacje opłaci z oszczędności (52 proc.). Drugim najpopularniejszym źródłem finansowania urlopu 2019 jest pożyczka ratalna (27 proc.). Opłaty związane z urlopem mogą jednak nadwyrężyć domowe finanse. Koszty te będą niemal nieodczuwalne dla 11 proc. badanych. 27 proc. uważa, że powrót do finansowej równowagi zajmie im mniej niż pół roku, a 26 proc. przewiduje, że potrwa to jeszcze dłużej.

Tak przeprowadzono badanie Wakacyjny Barometr™ 2019 Ferratum Group

  • Badanie zostało przeprowadzone anonimowo przez Ferratum Group, która zebrała odpowiedzi od swoich aktywnych klientów w 17 krajach. Ankieta miała formę internetowego kwestionariusza i zawierała ustandaryzowany kwestionariusz.

  • Poza czynnikami demograficznymi, badanych pytano o ich rozporządzalny miesięczny przychód netto, o to, ile przeznaczą na wakacje, jakie czynności zdominują ich lato i czy będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej za granicą.

  • W badaniu uczestniczyło ponad 22 000 gospodarstw domowych. Średni rozmiar gospodarstwa domowego badanych osób wynosił 2,9 osób. Wiek respondentów wynosił od 18 do 61 lat. 53 proc. respondentów stanowiły kobiety.

  • Średni dostępny dochód netto gospodarstw uczestniczących w badaniu mieścił się w przedziale 827–3934 EUR. Dochody są wyrażone w lokalnej walucie, a względne letnie wydatki są obliczane przez współczynnik dochodu rozporządzalnego rodziny w danym kraju. Dochody rozporządzalne zostały dostosowane dla każdego kraju, a średni parytet siły nabywczej oparty został na danych Banku Światowego z 2014 roku.

 

INFORMACJE KOŃCOWE

O Ferratum Group:

Firma została założona w 2005 roku i ma swoją siedzibę w Helsinkach w Finlandii. Ferratum Group to międzynarodowa firma oferująca mobilną bankowość oraz pożyczki dla klientów indywidualnych (https://www.ferratum.pl/products/plusloan) i małych firm przez internet i telefon. Ferratum szybko rozwinęła swoją działalność w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej i w regionie Azji-Pacyfiku.

Ferratum ma około 794 000 aktywnych klientów, którzy mają otwarty rachunek bankowości internetowej lub aktywne saldo pożyczkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy (dane na 31 marca 2019).

Ferratum Group jest notowana na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych na rynku Prime Standard i oznaczona jest symbolem „FRU”.

Jako pionier usług finansowych w całości opartych na internecie i telefonach komórkowych, Ferratum wiedzie prym w rewolucji bankowości internetowej. Bank internetowy Ferratum uruchomiony w 2016 roku to innowacyjna platforma bankowa oferująca liczne usługi bankowe, w tym płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym i przelewy w ramach jednej aplikacji. Ta usługa jest obecnie dostępna na pięciu europejskich rynkach.

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.ferratumgroup.com.

 

Dane kontaktowe:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com

 

tekst płatny


 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę