Przejdź do treści Przejdź do menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Blisko 170 mln zł na konkursy dla przedsiębiorców w ramach RPO

Główne zdjęcie
Emilia Malinowska dyrektor Departamentu Innowacji i Przedsiębiorczości UMWP i Artur Kosicki, marszałek województwa.

W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podlaskiego w tym roku będzie sześć konkursów oferujących wsparcie działalności mikro-, małych i średnich firm. Największa pula – 100 mln zł – przeznaczona jest na rozwój działalności badawczo-rozwojowej firm. - Zależy nam, żeby dzięki tym funduszom nasz region był coraz bardziej konkurencyjny – mówił Artur Kosicki, marszałek województwa.

W ramach konkursu na działalność badawczo-rozwojową firmy mogą ubiegać się m.in. o dotacje na zakup aparatury, sprzętu i innej niezbędnej infrastruktury B+R oraz prowadzenie prac B+R ukierunkowanych na ich wdrożenie, czyli badań przemysłowych, eksperymentalnych prac rozwojowych prowadzonych we własnym zakresie lub obejmujących zakup usług od innych jednostek, w tym także spoza regionu czy kraju.
– W tym konkursie mamy 100 mln zł. Jest już otwarty, nabór potrwa do końca lipca. Wpłynęło już pierwszych 11 wniosków – wyjaśniała podczas konferencji Emilia Malinowska, dyrektor Departamentu Innowacji i Przedsiębiorczości UMWP.

Fundusze na misje i obszary Natura 2000
Od wczoraj (27 lutego)  do 28 czerwca br. firmy mogą składać także wnioski na dofinansowanie udziału w targach, misjach gospodarczych, wystawach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Na wydarzenia organizowane poza granicami Polski dotacja może wynieść do 100 tys. zł, w kraju  – 50 tys. zł. Budżet konkursu to 3 mln zł.
– Dzisiaj kończy się pierwsza runda tego konkursu, ale kolejne comiesięczne będą realizowane do końca tego półrocza  – wyjaśniała Emilia Malinowska.
Pod koniec marca firmy będą mogły ubiegać się o dotacje na inwestycje realizowane w gminach, w których udział w powierzchni obszarów Natura 2000 jest wyższy od średniej UE (18,04 proc.). Termin na składanie wniosków upływa 23 kwietnia. Budżet konkursu to 11 mln zł.

Nowe dotacje na inkubatory i doradztwo
Kolejne dwa to zupełnie nowe konkursy w programie. Chodzi o usługi doradcze na rzecz podlaskich MŚP (budżet: 8 mln zł). Uruchomiony 29 marca nabór potrwa w tym przypadku do końca roku. 
Marszałek Kosicki wyjaśnił, że podczas spotkań z przedsiębiorcami wielokrotnie padały postulaty o wprowadzenie dotacji na usługi doradcze.
– Poza postulatami od przedsiębiorców, wprowadzenie tego konkursu ma na celu rozwój rynku usług doradczych w województwie podlaskim, w szczególności usług specjalistycznych – dodała dyrektor Malinowska.
Wnioski na drugi z nowych konkursów dotyczący pilotażowych projektów polegających na tworzeniu oraz rozwoju infrastruktury biznesowej, w tym inkubatorów przedsiębiorczości (budżet: 5 mln zł) będą przyjmowane w terminie 29 marca – 8 maja.
Wnioskowane projekty mogą być realizowane w całym województwie, jednakże kryteria preferują projekty realizowane poza największymi ośrodkami miejskimi, co jak zaznaczył marszałek Kosicki, wpisuje się w zasadę zrównoważonego rozwoju naszego regionu.

W drugiej połowie roku, w październiku, zostanie uruchomiony dodatkowy konkurs dla firm na wdrażanie innowacyjnych inwestycji w sektorze produkcyjnym (m.in. rozbudowa przedsiębiorstwa prowadząca do wprowadzenia na rynek nowych produktów, dokonanie zasadniczych zmian procesu produkcyjnego, które pozwolą wprowadzić na rynek nowe lub ulepszone produkty, inwestycje w nowoczesne maszyny i sprzęt produkcyjny). Budżet konkursu to 40 mln zł.

źródło: wwrotapodlasia.pl


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę