Co musisz wiedzieć o black friday?
Black Friday zagościł już na stałe w kalendarzu polskich zakupów. Sam zwyczaj pochodzi z USA, gdzie rozpoczyna sezon świątecznych zakupów. Sam dzień wielkich wyprzedaży ma miejsce w piątek po święcie dziękczynienia. Choć w Internecie znany jest z obrazków tłumów, które wręcz rozszarpują półki sklepowe, to w Polsce takie zjawiska nie występują. Związane jest to również, z mniejszymi wyprzedażami. Okazji jednak nie brakuje. Czarny Piątek to również okazja na działania marketingowe. Sprawdź, co musisz wiedzieć o black Friday w Polsce.
-
Wielkie wyprzedaże to początek świątecznego sezonu zakupowego w Polsce. Warto je wykorzystać na pierwsze zakupy.
-
Wybierając dla siebie produkt, nie należy się kierować emocjami. Unikanie kompulsywnych zakupów sprawi, że ilość wpadek będzie mniejsza.
-
W sieci można znaleźć wiele Case study, jak wykorzystano black friday, jednym z przykładów mogą być landingi.
Pomimo tego, że czarny piątek ma podłoże w Ameryce, to w Polsce zajmuje już bardzo ważne miejsce w kalendarzu. To właśnie w piątek po amerykańskim święcie dziękczynienia, wielkie wyprzedaże i przeceny pojawiają się w sklepach. Pomimo tego, że nie wygląda to tak okazale, jak za oceanem, to można znaleźć ciekawe oferty. Wyprzedaże rzędu 70 czy 80% nie są niczym niezwykłym w Polsce.
Wiele osób, gdy widzi hasło wyprzedaż, to zaczyna kierować się emocjami. Gdy jednak odsuniemy te bodźce na bok, to zauważymy, że nie każda z ofert jest prawdziwą okazją. Co roku znajdują się oferty, gdzie cena produktu jest wcześniej sztucznie zawyżana, aby po wyprzedaży jej cena była wciąż była wysoka. Nie oznacza to jednak, że wszystkie oferty są takie. W black Friday można znaleźć wiele ofert, które faktycznie będą dobrym zakupem. Unikanie kompulsywnych zakupów sprawi, że szansa wpadki będzie dużo mniejsza. Warto wcześniej zainteresować się towarem, który wpadł nam w oko. Dodatkowo wiele sklepów organizuje black week i już przed czarnym piątkiem oferują wyprzedaże. Warto sprawdzić, czy oferta wtedy nie będzie satysfakcjonująca.
Czarny piątek jest też doskonałym momentem, który można wykorzystać na promocję swojej firmy. To właśnie wtedy można uzyskać przypływ nowych klientów lub sprawić, że dotychczasowi wydadzą więcej gotówki. Odpowiednio dobrana strategia marketingowa pozwoli na przekucie jednodniowego wzrostu w długofalowy sukces. Warto przejrzeć dostępne w Internecie Black Friday case studies, aby sprawdzić, jak inne marki poradziły sobie z czarnym piątkiem. Bardzo fajny przykład dostępny jest na Landingi blog.
tekst płatny