Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

PKS pod kreską

Stratą wynoszącą 1 milion 379 tysięcy złotych zamknął miniony rok łomżyński PKS. To największa ubiegłoroczna strata ze wszystkich PKS-ów należących do samorządu województwa. Z pięciu takich spółek zysk zanotowała tylko jedna – PKS Zambrów. Dziś podczas sesji sejmiku radni województwa podlaskiego będą dyskutować o wdrażanej przez zarząd województwa koncepcji połączenia wszystkich spółek poprzez ich wcielenie do PKS Białystok. Plany połączenia pięciu spółek PKS w jedną budzą obawy części załóg, ale działania zarządu w tej sprawie poparli związkowcy z PKS Łomża i PKS Białystok.

Bilans zysków i strat PKS Łomża za 2015 rok
Bilans zysków i strat PKS Łomża za 2015 rok
Wyniki finansowe wszystkich samorządowych PKS-ów na przestrzeni ostatnich lat
Wyniki finansowe wszystkich samorządowych PKS-ów na przestrzeni ostatnich lat

Samorząd województwa od pięciu lat jest właścicielem PKS Białystok, Suwałki, Łomża, Siemiatycze i Zambrów. W przekazanej radnym województwa ogólnej informacji o sytuacji w tych spółkach zarząd napisał, że w ostatnich latach zaobserwowano pogłębiającą się niekorzystną sytuację ekonomiczną, wynikającą przede wszystkim ze spadku przychodów z działalności przewozowej, z uwagi na dużą konkurencję, zmiany demograficzne oraz rosnący udział transportu indywidualnego. W jego ocenie najbardziej korzystne dla Województwa byłoby podjęcie próby połączenia spółek PKS.
- Zasadniczym celem łączenia spółek są względy ekonomiczne, w szczególności podniesienie efektywności funkcjonowania złączonych struktur, przede wszystkim w obszarze obniżki kosztów, ale również inspirowania zwiększenia przychodów – czytamy w dokumencie przekazanym radnym województwa. - Połączenie spółek winno zintensyfikować i poszerzać działania restrukturyzacyjne. Planowane połączenie jest działaniem, które ma ułatwić drogę ku poprawie efektywności przewozów i wzmocnić potencjał przetargowy spółek względem konkurencyjnych firm przewozowych. Nowa spółka będzie dysponowała dużo wyższym potencjałem rezerw do wykorzystania (efekt skali), a nadto zanikną aktualnie występujące sytuacje wewnętrznej konkurencji na liniach przewozowych, zniwelowane zostaną przyczyny konkurencyjnego kształtowania rozkładów jazdy, a także stosowania promocji cenowych.

Zarząd województwa podkreśla, że „procedura inkorporacji spółek odbywa się w pełni transparentnie”. W czerwcu odbyły się spotkania z Zarządami i Radami Nadzorczymi Spółek oraz przedstawicielami związków zawodowych, na których zostały szczegółowo przedstawione plany restrukturyzacji oraz zamierzenia dotyczące pracowników. W lipcu przeprowadzono spotkania Marszałka Województwa z załogami, w poszczególnych siedzibach Spółek „PKS”, mające na celu m.in. rozwianie obaw pracowników o bezpieczeństwo ich miejsc pracy.

zobacz: PKS po nowemu, czyli Podlaski

240308092554.png

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę