wtorek, 25 września 2018 napisz DONOS@

Kosztowna promocja

Grubo ponad 20 tysięcy złotych miesięcznie wydaje Łomża na same płace osób zajmujących się obsługą medialną i promocją prezydenta, urzędu i miasta. Całkowite koszty ich pracy są znacząco większe i ciągle rosną. W ratuszu zajmuje się tym już 7 osób. Tylko jedna z nich posiada kilkunastoletni staż urzędniczy, a reszta to nowicjusze przyjęci do ratusza przez prezydenta Mariusza Chrzanowskiego, który też utworzył specjalny Wydział Komunikacji Medialnej i Promocji.

O kosztach obsługi medialnej prezydenta i ratusza dowiadujemy się z odpowiedzi prezydenta Łomży na interpelację radnego Tadeusza Zaremby. Zainteresował się aktywnością prezydenckich piarowców na forach internetowych. Interpelacja była pokłosiem „śledztwa” jednego z użytkowników forum 4lomza.pl, który wśród użytkowników w ostrych słowach atakujących m.in. miejskich radnych oponentów prezydenta, doszukał się prezydenckiego mediaeksperta. 
- Żaden z pracowników Urzędu Miejskiego w Łomży w swoim zakresie obowiązków nie ma dokonywania wpisów na forach internetowych. Nic mi też nie wiadomo, aby ktokolwiek dokonywał takich wpisów w godzinach pracy Urzędu – tłumaczył się prezydent Chrzanowski, zapewniając, że nie ma jego zgody na obrażanie kogokolwiek.

Prezydencka grupa medialna
Prezydent w odpowiedzi na interpelację zastrzega, że zakresy obowiązków poszczególnych osób są sprawą (wewnętrzną – dop. red.) pomiędzy pracodawcą, a pracownikiem, ale  zgodnie z wolą radnego ujawnił ile osób w ratuszu zajmuje się dziś jego promocją i obsługą medialną. Otóż w utworzonym latem ubiegłego roku wydziale komunikacji medialnej i promocji zatrudnionych jest obecnie pięć osób, a ich pracę dodatkowo wspiera stażysta z Urzędu Pracy. Natomiast za bezpośrednią obsługę prasową prezydenta odpowiada osoba zatrudniona na stanowisku asystenta medialnego, która nie jest zaliczana do wydziału.
Prezydent tłumaczy, że trzy osoby pracujące w wydziale na stanowiskach urzędniczych odpowiedzialne są zarówno za komunikację medialną, jak i promocję miasta, a czwarta osoba – zatrudniona w tym wydziale jako pomoc administracyjna - „delegowana jest także czasami do realizacji również zadań innych wydziałów”. 
- Średnie wynagrodzenie pracowników WKP, łącznie z wynagrodzeniem naczelnika, wynosi 3 tys. 583 zł brutto – podaje prezydent Łomży. 
Nieco więcej – 3600 zł miesięcznie - miał zarabiać asystent medialny prezydenta. To oznacza, że w sumie na same płace osób zajmujących się obsługą medialną i promocją prezydenta, urzędu i miasta miesięcznie wydawanych jest około 23 tysięcy złotych. 
Warto zaznaczyć, że wynagrodzenie pracownika, a koszty pracownika to zupełnie różne rzeczy i kwoty. Jesienią ubiegłego roku odpowiadając na inną interpelację radnego prezydent Mariusz Chrzanowski podał, że wydatki na jeden etat pracownika w tym wydziale, według stanu na wrzesień 2015 r., wynosiły 4514 zł, czyli były o ponad tysiąc złotych wyższe niż podawane teraz średnie wynagrodzenie pracowników.

180919093531.png

 
 
4lomza.pl Regionalny Portal Copyright © Speed s.c. 2005r - 4too v.1.0

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę