Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 29 marca 2024 napisz DONOS@

Mleka coraz więcej

Według najnowszych danych GUS, w pierwszym kwartale 2016 r. produkcja mleka w województwie podlaskim wzrosła o 11,6%. Także w Polsce zanotowano wzrost skup mleka do zakładów mleczarskich, który w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem zwiększył się o 9,8%. - Oznacza to, że w I kw. br. do przerobu trafiło o 238 mln litrów mleka więcej niż przed rokiem, a połowa dodatkowego mleka pochodziła z województw: mazowieckiego i podlaskiego - podał raporcie BGŻ BNP Paribas.

W pierwszym kwartale 2016 r. w woj. podlaskim rolnicy wyprodukowali i sprzedali 553 mln litrów mleka. To wzrost o 11,6%. Jeszcze większy wzrost zanotowano w województwach pomorskim (o 16,5% do 79 mln l), śląskim (o 12,1% do 54 mln l) i mazowieckim (o 12,0% do 564 mln l). W sumie w Polsce mleczarnie w ciagu trzech pierwszych miesięcy roku skupiły 2,66 mld litrów mleka.
BGŻ BNP Paribas zauważa, że w pierwszym roku po zniesieniu kwot (w okresie IV 2015-III 2016) w Polsce skupiono 10,8 mld l mleka, tj. o 5,2% więcej niż w ostatnim roku kwotowym.

Większy skup mleka w Polsce jak i w całej Unii Europejskiej ma wpływ na dalszy spadek cen skupu mleka. Wg danych GUS w marcu br. mleczarnie płaciły dostawcom przeciętnie 1,06 zł/l, tj. o 3,3% mniej niż w lutym br., i o 12,5% mniej niż w marcu 2015 r. 
Co ciekawe – zaznacza BGŻ BNP Paribas - znaczący spadek opłacalności produkcji mleka nie wpłynął na obniżki cen bydła mlecznego na targowiskach. Według danych GUS, w marcu br. ceny krów dojnych były o 10,3% wyższe niż przed rokiem, a ceny jałówek jednorocznych pozostawały na zbliżonym poziomie.

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę