Pepees miał stratę w I kw., sprzedaż spadła o 40%
Producent piwa i skrobi ziemniaczanej, łomżyński Pepees, stracił w I kw. 135 tys. zł wobec zysku w wysokości 3,8 mln zł w analogicznym okresie rok temu. Sprzedaż wyniosła zaledwie 16 mln zł, czyli 40 procent mniej niż w I kw. 2004. Tak drastyczny spadek Pepees tłumaczy ograniczeniem limitu produkcyjnego przez Unię Europejską oraz dużą podaż wyrobów ziemniaczanych na polskim rynku i niższą opłacalność eksportu ze względu na umocnienie się złotówki.
Dodajmy, że od stycznia cena akcji spółki notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spadła o ponad 10 zł. O ile w pierwszych dniach stycznia za jedną akcję PEPEES płacono po około 44 zł, dziś cena ta wyniosła poniżej 34 zł. W skali roku spadek sięgnął niemal 50% wartości. W maju 2004 roku akcje PEPEES-u chodziły nawet po 62 zł.