Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 19 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Kto zapłaci za parkowanie na starówce?

Po naszym wtorkowym artykule dotyczącym prezydenckich planów zwiększenia wpływów ze strefy płatnego parkowania w Łomży władze naprędce dokonały kilku zmian w projekcie uchwały. Zmiany wskazują, że urzędnicy projekt powiększenia strefy także pisali na kolanie. Okazuje się, że opłatę za postój chcieli ściągać nawet z taksówkarzy czekających na klientów na Placu Pocztowym. Teraz proponują na stałe wyłączenie tego postoju TAXI ze strefy. Przy okazji na jakiś czas z opłat zwolnieni byliby kierowcy parkujący przy dawnym ZURT-cie vis a vis Katedry. Za te zwolnienie zapłacić mają mieszkańcy i pracownicy firm na starówce. Dla nich abonament ma wzrosnąć jeszcze bardziej – nie o 40, a już o 50 zł miesięcznie. Tylko dzięki podwyżce opłaty abonamentowej ratusz zarobi ponad 40 złotych tysięcy więcej.

Przypomnijmy parkomaty w Łomży pojawiły się w 2003 roku. Strefa Ograniczonego Postoju – tak formalnie się nazywa - obejmuje Stary Rynek część ul. Długiej, ul. Krótką, Dworną od Giełczyńskiej do Sienkiewicza oraz niemal całe ul. Sienkiewicza i Sadową. Teraz prezydent Łomży chce, aby bilety w parkomatach trzeba było kupować także na Senatorskiej, na odcinku od Starego Rynku do Szkolnej, Szkolnej od Senatorskiej do Dwornej, Dworną od Szkolnej do Giełczyńskiej, oraz na Placu Pocztowym.
W tym ostatnim przypadku powstał problem, bo strefa miałaby – według pierwotnego projektu – objąć także postój Taxi. W skierowanych wczoraj do radnych zmianach projektu uchwały prezydent Garlicki zaproponował dopisanie „z wyłączeniem zatoki postojowej przeznaczonej dla TAXI”.
Kolejna zmiana dotyczy wyłączenia ze strefy parkingu przy dawnym ZURT-cie vis a vis Katedry. W tym wypadku byłoby to wyłączenie czasowe – do czasu oddania do użytku parkingu na działce nr 10489”.
Jest jeszcze jedna zmiana – kolejna podwyżka opłaty abonamentowej. Ta dotychczas wynosi 30 zł, w przesłanym do radnych projekcie uchwały prezydent chciał ją podnieść do 70 zł, a teraz – w przesłanej autopoprawce opłatę tę podniósł do 80 zł.
Z przekazanych w uzasadnieniu projektu pierwszej uchwały wyliczeń wynika, że na proponowanych zmianach zasad obowiązujących w „strefie ograniczonego postoju” - czyli zwiększenie strefy, ale także wydłużenia o godzinę czasu pobierania opłat – ma być od 9. a nie jak dziś od 10. do 17. oraz wprowadzeniu zimowej „przeceny” wpływy strefy w 2016 roku wzrosłyby w stosunku do tych z 2014 roku o ponad 35 tysięcy złotych.
Tymczasem tylko na opłatach abonamentowych – przy założeniu, że byłoby ich tyle samo co w 2014 roku – ratusz ściągnąłby z mieszkańców Łomży w przyszłym roku 68 000 złotych. To o 42 500 zł więcej niż w 2014 roku.
Z obowiązku płacenia opłaty abonamentowej i każdej innej zwolnieni mają być – tak jak dotychczas - prezydent i jego zastępcy oraz miejscy radni. 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę