Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 napisz DONOS@

Przez dodatkowe 900 tys. na park JP II prezydent przegrał głosowanie w sprawie poprawek do budżetu

Nie będzie zwiększenia do 2 mln zł miejskich środków na pierwszy etap budowy Parku Jana Pawła II – Papieża Pielgrzyma przy ul. Zawadzkiej. Radni Łomży zdecydowaną większością głosów odrzucili prezydencki wniosek o zmiany w budżecie miasta, w którym jednym z kilkunastu punktów było przeznaczenia dodatkowych 900 tys. zł na ten cel. Wcześniej komisja finansów prosiła prezydenta Mariusza Chrzanowskiego o wycofanie się z tego zwiększenia, ale ten odmówił. Wobec tego radni mogli głosować tylko łącznie wszystkie prezydencie propozycje zmian przekraczające w sumie 7,7 mln zł. Większość radnych głosowała „przeciw”.

Prezydencki wniosek o zwiększenie o 900 tys. zł wydatków na pierwszy etap budowy Parku Jana Pawła II – Papieża Pielgrzyma przy ul. Zawadzkiej pojawił się w poniedziałek i od samego początku szokował nie tylko radnych. Brakujące 900 tys. zł  prezydent proponował wziąć z puli środków zarezerwowanych na budowę brakującego kawałka drugiej  nitki Szosy Zambrowskiej. Jak tłumaczył tego zadania w tym roku i tak już nie będziemy realizować, a w przyszłym roku będzie zabiegał o dofinansowanie go z środków budżetu państwa.
Już podczas poniedziałkowego posiedzenia komisji finansów Rady Miasta radni prosili prezydenta o wycofanie się z tego zwiększenia. Prezydent podczas środowej sesji oświadczył jednak, że tego nie uczyni. Przekonywał, że te pieniądze potrzebne są na pierwszy etap, a o środki na kolejne etapy będzie zabiegał w funduszach unijnych. Chrzanowski wskazał jako ich źródło Program Operacyjny  Infrastruktura i Środowisko. Mówił także, że na zadania jakie są w pierwszym etapie miasto nie mogłoby obiegać się o dofinansowanie.
Marek Raszczyk naczelnik z wydziału inwestycji tłumaczył, że najkosztowniejsze na tym etapie będą prace nad budową nawierzchni alejek, które w ofertach przetargowych szacowane są na 1,1 – 1,2 mln zł. Kolejne 500 tys zł ma pochłonąć budowa oświetlania ledowego. Mówił, że wyceniane na ponad milion złotych place zabaw i także wyceniane na ponad milion złotych nasadzenia są przewidywane do realizacji w drugim etapie.
Radny Tadeusz Zaremba tym razem zamierzenia prezydenta nazwał „kardynalną głupotą”. Podkreślał, że projekt opiewa na 5,5 mln zł i przy takiej realizacji nie da rady zrobić tego taniej.
- Nie wierzę w cuda, że teraz wyłożymy 2 mln zł, a później nie będziemy wydawać kolejnych na dokończenie prac – mówił proponując aby park budować „po gospodarsku”. - 5 mln zł wydać w taki pomnik, to uwłacza  pamięci Jana Pawła II, bo my to będziemy robić na kredyt.  
- Gdzie widzi pan 5 milionów. Dzisiaj rozmawiamy o pierwszym etapie i kwota jest inna – odpowiadał prezydent Chrzanowski zapewniają, że to co teraz ma być robione jest podstawą, a kwota wynika z tego, że jest to duży teren.  – Nie mówimy o złotych tarasach – podkreślał prezydent.  
- Wszystko można uzasadnić, nawet bzdurę – mówi radny Maciej Borysewicz – pytając dlaczego prezydent nie unieważnia przetargu, w którym oferty są o 80-90% wyższe niż miasto chciało przeznaczyć.
- Tyle na przetarg może być wydane, ile szanowna Rada uchwali. Nic więcej - odpowiadał wzywany do wypowiedzi miejski prawnik Mieczysław Jagielak.

Ostatecznie w głosowaniu prezydencki wniosek o zmiany w budżecie – łącznie z tą dotycząca przesunięcia 900 tys zł na park – poparło tylko 7 radnych. Przeciwko zagłosowało 14, co oznacza, że nie wprowadzono żadnej z proponowanych zmian w budżecie miasta.

cz
śr, 28 października 2015 14:40
Data ostatniej edycji: śr, 28 października 2015 17:26:18

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę