Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 28 marca 2024 napisz DONOS@

Wybierają kto zbuduje drogę do Warszawy

334,7 miliona złotych - to najtańsza oferta jaka wpłynęła w przetargu na budowę 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8, od obwodnicy Wyszkowa do węzła „Poręba” (wraz z węzłem) w połowie drogi do Ostrowi Mazowieckiej. W najbliższych dniach zostaną jeszcze otwarte oferty na pozostałe dwa „mazowieckie” odcinki S8 - od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi oraz od końca tej obwodnicy do granicy województwa podlaskiego. Rozpoczęcie prac planowane jest wiosną przyszłego roku.

Otwarcie ofert odbyło się w środę w siedzibie białostockiego Oddziału GDDKiA, który na mocy zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje i realizuje budowę S8 na całej długości od Wyszkowa po Białystok. Przetarg na ten odcinek został ogłoszony 31.12.2014 roku, jako dwustopniowy. W I etapie wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu złożyły 22 podmioty gospodarcze. W następnym , do składania ofert cenowych zaproszonych zostało 20 firm i konsorcjów, a 11 z nich odpowiedziało, składając swoje oferty. Większość z nich oscylowała między 361, a 398 mln zł. Najtańsza była ta, przedstawiona przez firmę SKANSKA S.A. (334,7 mln zł.), najdroższą złożyła zaś firma włoska TOTO S.p.A COSTRUZZIONI GENERALI – 463,2 mln zł.
Standardowo – wszystkie firmy zadeklarowały najkrótszy czas realizacji – 22 miesiące i maksymalna gwarancję -10 lat W najbliższym czasie komisja przetargowa przystąpi do weryfikacji złożonych ofert.
- Po dopełnieniu wszelkich formalności wyłoniona zostanie oferta najkorzystniejsza. Następnie – po tzw. kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - poznamy wykonawcę inwestycji – informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiej GDDKiA.
Podpisanie umowy planowane jest na styczeń 2016, a rozpoczęcie prac wiosną przyszłego roku.

S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej jest częścią jednego z 9. europejskich korytarzy transportowych sieci TEN-T "Morze Północne - Bałtyk". Dalsza część tego korytarza to Via Baltica, którą ma stanowić wyznaczona przez Łomżę droga ekspresowa S61.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę